Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 8 november 2023

Voor de kou

Hoewel het warmer blijkt te zijn dan ooit, voelen we uiteraard wel de frisse kou in de morgen als je naar buiten gaat. Deze week (pas) trok ik voor het eerst mijn winterjas aan en in de avond vind ik een dekentje op de bank best lekker. Toch zocht ik gisteren de draadjes voor komende zomer al uit. 


Ik had me zó voorgenomen om me een beetje in te houden. Het is faliekant mislukt!! Wat een leuke draadjes, mooie kleuren, gave modellen en schitterende boeken. Het duurt echt nog even maar de voorpret is er al!

Voorlopig duiken we eerst de winter in! Tijd voor polsmoffen en Labedissen (je leest het verhaal achter deze naam hier nog een keer na)

Pakketjes voor de verschillende polswarmers met een Zeeuws tintje vind je in onze webshop en uiteraard in onze winkel. Zoek je een ander kleurtje dan aangegeven, neem dan even contact op - er zijn zóveel mogelijkheden!


Labedissen Mijntje zijn ook voor een beginner niet moeilijk om te breien. Het patroon bevat verschillende mogelijkheden.



Labedissen Tannetje zijn iets moeilijker maar op het patroon vindt je ook een variant zonder duim.
Vroeger was er niet zoveel keus, labedissen waren vaak zwart of grijs. Maar niets houdt je tegen om ze te breien in alle kleuren van de regenboog! Ook een leuk Sint- of Kerstcadeautje!

Wil je samen haken en breien? A.s. vrijdag én volgende week woensdag kun je weer aansluiten bij anderen in het deelcafe Bie de Buren




2 opmerkingen:

  1. Ik heb meer zin in zo'n heerlijke Arnemuidse speculaas dan in zomerdraadjes!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst fijn de winter en wat een leuke polswarmers.

    BeantwoordenVerwijderen