Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 25 oktober 2023

Phoenix

We zijn inmiddels een week verder. Typen met 1 hand gaat me lastig af en zodra ik de andere hand ook een beetje ga gebruiken merk ik dat ik snel te veel doe. Van al het gedoe heb ik ook weer een kanon aan lawaai in mijn hoofd (ik vind het woord "oorsuizen" bij deze *#^%!#*-herrie aan de binnenkant van mijn hersenpan niet meer van toepassing). Ik heb absoluut moeite om mensen te verstaan en telefoontjes zijn simpelweg erg moeilijk. Mijn beide hoortoestellen doen hun best maar tegen dit binnenhoofds lawaai is geen kruid opgewassen. Laten we het er op houden dat ik even een beetje "haper"........

Inmiddels is de herfst echt in het land. Vooral op zo'n regenachtige dag als vandaag is met meer donker dan licht. De verwarming springt al regelmatig aan het het is tijd voor lekkere dikke truien.

 

Wil je snel een heerlijk warme trui breien op wat dikkere naalden (7 - 8 mm), dan is de Phoenix van LangYarns wat voor jou! Dit is een verderlicht draadje van Merino (93% extra fine merino, mulesingvrij en 7% nylon). Op een bol van 100 gram zit maar liefst 270 meter en je hebt dan ook maar 3 bollen nodig voor een hele ruimvallende trui.


Het garen is een beetje fluffy en is verkrijgbaar in hele leuke kleuren. Je vind het in de winkel maar uiteraard ook in onze webshop. De modellen zijn ruim, de trui die Miriam pas kan ik ook nog aan! (oke, oke, iets andere uitstraling...)


Er is ook een variant Phoenix Tweed, deze heeft vrolijke tweedstipjes. Zo heb je echt geen ingewikkelde steken nodig voor een heel leuk resultaat.





Je vindt de effen Phoenix hier en de Phoenix Tweed hier in onze webshop. Het garen is echt superzacht! Natuurlijk ook geschikt voor comfortabele sjaals en warme kollen. 

Nou, deze blogpost heeft er een hele dag over gedaan om tot stand te komen 😂, ik sla weer een paar dagen over hoor! 




5 opmerkingen:

  1. Prachtige trui en de kleur staat je heel goed!
    Een trui om in te wonen is dit, denk ik.
    Sterkte met je oren en nee het is geen suizen,maar gieren en brullen. De radio aan op rustige achtergrondmuziek helpt soms om iets weg te krijgen,maar vandaag dus even niet. Heb het gevoel alsof ik een klap tegen de zijkant van mijn hoofd heb gehad.
    Hoop voor jou dat het gauw minder wordt en je hand ook weer vlug gewoon kunt gebruiken...sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte Jeanet, herkenbare feiten. Mooie trui en vind hem jou ook goed staan.
    Groet uit Purmerend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie trui en prachtig de kleur het staat jullie beide goed.
    En sterkte met je hand weet wat het is ben ook al een tijd uit de roelatie van mijn linker hand terwijl ik links ben.
    Volgende maand mijn andere hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustig aan doen hoor. Wij lopen niet weg. Wat niet kan moet je niet forceren. Dan wordt je terug gefloten. Het is een echt moeder-dochter trui en staat jullie allebei goed.
    Sterkte met de hand en wel lezen ergens een volgende keer weer hoe het met jou gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige trui, is hier een patroon van Jeanet?

    BeantwoordenVerwijderen