Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 oktober 2023

Don't Mess with me Vestje

Soms zijn er zóveel leuke patronen te vinden en te maken, ik kan het niet meer bijhouden. De laatste weken lijken gehaakte vestjes steeds maar weer mijn pad te kruisen. Ik ben fan van vestjes, ze kunnen makkelijk uit 😂😉. En nog meer fan van vestjes in verschillende maten want ik heb nu eenmaal niet maatje 36 (en nooit gehad ook).


Dit vestje is gehaakt van Durable Soqs tweed. Het heeft een half mouwtje (ideaal) en is gehaakt met een visgraatstokje. Dit staat in het patroon beschreven maar je vind het ook hier (waar zouden wij zijn zonder Youtube?)


Sokkengaren is zo superveelzijdig en zo geschikt om mee te haken. Je vindt het gratis patroon bij Durable is 7 maten, daar worden we blij van!


Durable Soqs tweed vind je terug in onze webshop bij de sokkenwol, je kunt het uiteraard van alle soorten sokkenwol haken. 

Toch liever breien? Ons vestje Saartje lijkt er best veel op! (gebreid met 6-draads sokkenwol)



Morgen ben ik vrij, en jawel, maandag ook. 
Ik ga genieten!



2 opmerkingen:

  1. Het wordt weer echt de tijd voor vesten. En zeker handig als het patroon meerdere maten heeft.
    Een vest van sokkenwol is weer eens iets anders.
    Veel plezier tijdens jouw vrije dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappige steek is dat. Ik heb het patroontje wel opgeslagen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen