Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 12 augustus 2021

Happy Dots

Twee weken geleden werd deze zomerse donderdag al groots aangekondigd. Het is uiteraard komkommertijd en van al het andere nieuws worden we niet echt vrolijk dus een zonnige dag is dan groot nieuws. Na al die regen konden we wel wat  zonneschijn gebruiken Maar de mussen vallen bepaald niet van het dak, het is op dit moment gewoon bewolkt. Ik benijd de mensen niet die in de badkleding op het strand zitten - het spettert nu! Dus zonder schroom durf ik over de nieuwe serie sokkenwol te bloggen, hoor! Kom maar op met die Herfst....

Wat een leuke printjes op deze wol! De achtergrond verloopt heel licht en over de hele sok krijg je vrolijke spikkels, zoals op de voorbeeld-sok links. Dat is natuurlijk ook leuk in een muts, sjaal of wanten (natuurlijk kunnen we het woord wanten laten vallen in augustus 😁).

Van 1 bol (100gr) kun je een paar sokken breien tot maat 46. Alle kleurtjes vind je in onze winkel en uiteraard in de webshop!

Sokken breien op nld 2½, maar voor een sjaal kun je gerust nld 3½ gebruiken.


Als het vanavond nu bewolkt blijft en ik de vallende sterren niet kan zien, dan kijk ik gewoon naar deze vrolijke stipjes/ Happy Dots.


Morgen staat Ali jullie weer te woord, ik heb een vroege dienst. Voor dringende vragen, spoedjes en andere noodgevallen: vanaf half 4 ben ik nog wel even in de winkel en anders zaterdag weer!


4 opmerkingen:

  1. Ja, die hoge temperaturen hebben we niet gezien en gevoeld. Maar het was wel lekker buiten dat was een troost. We rollen waarschijnlijk gewoon zo de herfst in dus laat maar komen die ideeën hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zitten buiten ... het kan net ...
    Deze mooie sokkenwol past daar heel goed bij ;-) Wat een leuk effect met de stippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had ik maar iemand die ze voor me wilde breien....🙈
    Dan kwam ik wel een paar bollen uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke wol, mooi voor deze;

    https://www.purlsoho.com/create/2020/02/14/simple-pleasures-hat-in-line-weight-and-tussock/

    BeantwoordenVerwijderen