Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 1 januari 2015

Opnieuw beginnen!

Allereerst wens ik jullie een gelukkig, gezond, fijn en creatief 2015.

De afgelopen (vrije) dagen zijn omgevlogen. Van te voren had ik bedacht wat hoe ik de dagen zou vullen - er kwam werkelijk niets van terecht. Noppes. Ik deed vooral niets. Eigenlijk was ik een beetje vergeten hoe dat was. Niets doen. Een beetje hangen en wurmen, uitrusten, veel slapen, dágenlang geen computer aan, géén mails beantwoorden, géén ideetjes opzoeken en opslaan, en zelfs niet haken en breien. Geen steek!!!
En het was héérlijk!


We brachten het huis in Kerst- en wintersfeer, de oude kerstballen van 45 jaar kwamen weer uit de doos. Het jaarlijkse ritueel van het geworstel met die Kerstboom hoort er gewoon bij.


Veel Koffie-met-lekkers, veel bakken en kokkerellen. Worstenbroodjes, oliebollen, familie en gezelligheid. Tijd voor elkaar, soms tijd alleen (o, hoe heerlijk), met dochterlief naar de Drukkery, snuffelen tussen de boeken, samen lunchen en op zoek naar een koopje tussen de afgeprijsde truitjes en bloesjes.


En ik verslond een boek. Of het boek verslond mij. Ik was vergeten hoe dwingend een boek kan zijn. Hoe heerlijk het is om je te verliezen tussen de bladzijden. Vroeger las ik alles wat los en vast zat. Altijd, overal. Het maakte niet uit wat, als het maar leesbaar was. Zelfs het etiket van een pot pindakaas. Op mijn tiende had ik de schoolbieb (die niet al te uitgebreid en veelzijdig was) en begon ik aan de boekenkast van mijn vader waar opvallend veel (vertaalde) literatuur tussen stond. 

Maar nu komt het er zelden van, er is altijd wel iets wat nog gedaan moet worden (misschien maar goed ook, want ik zou iedereen dagen kale boterhammen te eten geven - tot het boek uit was...). Dus geniet ik als Miriam zich helemaal verliest in een mooi boek! Lees maar....


En na een hele gezellige Jaarwisseling - zonder schade aan vingers, ogen en spullen - begon ik vanmorgen met het opruimen van alle versieringen. We haalden een frisse neus op het strand (samen met honderden mensen uit Walcheren en half Duitsland). Morgen gaan we weer beginnen. Ik zie er een héél klein beetje tegenop. We moeten balansen, stapels administratie verwerken, de eerste bestellingen gaan op de post, mijn mailbox puilt uit. Nog even, even niets doen.....




8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het niets doen niet hebt verleerd! Zo'n paar dagen 'niksen' heb je dubbel en dwars verdiend hoor, je bent immers iedere dag heel hard in de weer voor ons creatievelingen :-)
    Is het niet een idee om iedere maand een paar dagen (blog)pauze te plannen? Bijvoorbeeld de laatste 5 (of 4 of 3) dagen van iedere maand? Dan weten wij allemaal dat je even 'weg' bent om bij te tanken.
    In ieder geval wens ik je een mooi, goed, gelukkig, gezond en succesvol 2015 toe. Bij voorbaat reuze bedankt voor al de inspiratie die ik vast weer ga ontvangen op je blog!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt allemaal als een paar heerlijke dagen die jullie als familie met elkaar hebben doorgebracht.
    Een gelukkig en gezond 2015 toegewenst voor jou en degenen die je lief zijn.
    Heel veel succes en plezier met de Zeeuwse meebrei-deken.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je je zo hebt kunnen opladen! Veel sterkte bij het balansen. Dat is inderdaad een klus en natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar voor jou en je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jeanet,
    Dat niksdoen heb je blijkbaar even heel hard nodig gehad! Dat kan zo lekker zijn op z'n tijd! En je hebt genoten van gezin, familie en vrienden... Wat wil je nog meer, daar zijn de vakanties voor...
    Nu is je batterij weer opgeladen (hoop ik) en kun je weer met frisse 'moed' beginnen...
    Ik wens jou en je gezin een fantastisch jaar, in alle opzichten...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor jou en je gezin, ook de allerbeste wensen! Dat moet toch kunnen, even helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van "niets"doen. Een mens heeft dat af en toe nodig. En ik denk dat je, als je al die leuke kleurige bolletjes in de wikel ziet, dat je dan weer een heleboel zin krijgt. Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jeanet,

    Allereerst de beste wensen voor jou en je gezin! Goed te lezen dat je fijne feestdagen hebt gehad. Heerlijk even niets doen, aandacht voor jezelf en gezin.

    Groetjes Jans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. alle goeds toegewenst! Wat heerlijk zo'n lezend kind, mijn oudste zoon is ook zo. Ik herken mezelf erin terug. Ik woonde een straat achter de bieb en ik was minstens 2 keer per week in de bieb te vinden....heerlijke herinnering. Nog steeds kan ik me erin verliezen, ... net als jij....heerlijk toch dat een boek nog steeds boeit!

    BeantwoordenVerwijderen