Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 4 februari 2023

Vol!

Er zijn tijden dat het koppie van mij behoorlijk vol zit. De verschillende werelden van een handwerkwinkel, verpleeghuis, gezin en nu weer een workshop Klederdracht (en nog veel meer) komen 's nachts bijeen in mijn bolleke en doe er dan nog een sausje oorsuizen bij (nee, dat is écht niet weg) bij en dan zit de bovenkamer behoorlijk vol. Ik kan het dan 's avonds niet meer opbrengen om een heel ingewikkeld patroon bij de hand te nemen. Geef mij dan maar iets repeterends wat ik te allen tijde ook weer aan de kant kan schuiven of op kan pakken. Tellen tot 3 ofzo, dat maakt mijn volle hoofd wat leeg. En daarnaast lachen deze kleurtjes mij al een paar weken toe vanuit de wolkast. Ze roepen heel hard: "maak wat moois van mij!"

Gelukkig bracht Sascha deze week een patroon uit dat perfect past bij mijn wensen én bij dit bolletje!


Deze Subtiele Chevron Sjaal heeft een heerlijk herhalend patroon. Met een dun garen komt het mooi uit, zoals Durable Forest, een sokkenwolletje of het draadje wat ik heb gepakt:  Lang Footprints
Dit draadje heeft zoveel vrolijke kleurtjes en kan voor heel veel projectjes gebruikt worden (naast sokkenwol, want dat kan ook!).


Het patroon is te koop via onze webshop en uiteraard bij Sascha.
Verwacht vooral niet dat ik volgende week de sjaal klaar heb maar ik ga beginnen!







5 opmerkingen:

  1. creatieshaken-ria4 februari 2023 om 22:01

    Prachtige bol wol vrolijke kleuren.Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk bolletje is dat. Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen hoor. Hopelijk geeft het de nodige afleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig garen. Maar 4.95 voor een patroon dat zo uit de Haakbijbel komt vind ik wat minder. Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier word je weer vrolijk van met zo'n bol garen! En hoop dat jij je hoofd weer wat leger krijgt tijdens het werken aan dit mooie patroon.
    Gezellige zondag,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi patroon!
    Heerlijk zo'n tomeloos project. Ik mag er ook altijd graag zo eentje hebben liggen. Op dit moment is dat een driehoeksjaal.

    BeantwoordenVerwijderen