Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 augustus 2023

Alpaca!


Oooh, wat is dit toch lekker he? Dat koele, luchtige windje en vooral de lagere luchtvochtigheid! Deze week dacht ik dat ik zou verdampen 😂, ik plakte en ik zweette. Was het maar zo dat ik met elke zweetdruppel ook wat afviel, maar zo werkt de biologie blijkbaar niet. Afijn, we halen weer opgelucht adem - letterlijk! En ik geniet van alle spectaculaire wolkenluchten, geen minuut is hetzelfde!

Intussen vult de winkel zich nog steeds met nieuwe draadjes. Het liefst zou ik alles op de eerste rij in het zicht leggen maar dan had ik een winkel in de breedte moeten hebben 😁. Dus doe ik het met foto's, bloggen, af en toe wat verzetten en heel veel voorbeelden. Zo'n garen in een hoekje van de winkel is de Suri Alpaca. Een superzacht draadje met zoveel mogelijkheden!


Annemarie breide met 3 bolletjes LangYarns Suri Alpaca het sjaaltje waar ik hier over schreef. Jammer dat je niet even kan voelen van een afbeelding want dit is zoooo zacht. Alpaca is een superzacht, fluffy garen. Licht van gewicht en heerlijk warm, en kriebelt niet!



Vandaag heb ik van dit garen alle kleuren in onze webshop gezet. Ik moet je er eerlijk bij bekennen dat ik niet altijd alles in grote hoeveelheden op voorraad heb. Dat wíl ik wel maar dat lukt me niet. Qua ruimte, qua voorraad (= kapitaal en laten we daar niet zoveel van hebben 😂😂). Maar alles is snel besteld en je kunt zo wel goed zien wat de mogelijkheden zijn. 

Wil je de Alpaca's eens in het echie zien? Dan is een bezoek aan de Alpaca's van de Calishoek echt een aanrader!



Annemarie en Joost houden een aantal Alpaca's niet ver van hier en je kunt kiezen uit een aantal arrangementen die zij aanbieden. Je vindt op de website https://calishoek.nl/ alle informatie en je kunt daar je bezoek inplannen. Annemarie biedt ook brei-pakketjes aan zodat je gelijk aan de slag kunt!

calishoek.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten