Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 22 augustus 2023

Schaapje, schaapje......

Dochterlief is een paar dagen thuis voor ze haar Schotse vriendje in Frankrijk bezoekt - lang verhaal....  We besloten vandaag nog even toerist in eigen land te zijn. Na drie late diensten rond het weekend kon ik ook wel een uitje gebruiken. Zó niet mijn ding, die late diensten - ik heb het gevoel alsof ik dubbele dagen draai. Bovendien is het benauwde weer écht niet geschikt voor mijn lijf van middelbare leeftijd, ik zie er aan het eind van de avond uit als een bezwete gekookte aardbei. De opvliegers zijn niet van de lucht...

 Afijn, wij de hort op, binnendoor naar Veere nogmaals, op de fiets.


Zolang je ten oosten van het Kanaal door Walcheren fietst is het heerlijk rustig. Af en toe zien we een fietser die afgestapt is om wat bramen te plukken maar verder lijkt het toerisme ver weg. Dat stopt prompt bij de sluizen 😂. Dan begint het gekrioel. Vijf weken geleden moest het blijkbaar nog een beetje op gang komen, we vonden het nu iets te veel van het goede. Toen ik 40 jaar geleden (huh? 😳 zó lang?) in Veere werkte kon je er nog een nuttige boodschap halen, een postzegel kopen en er was nog een bank. Haha, ik word nu toch een beetje oud, want die vind je toch bijna nergens meer.... 


Het blijft ook altijd een bijzondere gewaarwording om op je schouders getikt te worden en herkend te worden van dit blog. Miriam werd zelfs laatst in Zwolle op haar schouder getikt: "heb jij een mama in Zeeland?" 😂😂

Hou je van drukte en gezelligheid, dan kun je nog tot 5 september op dinsdag genieten van de Historische Markt in Veere. Historisch moet je wel met een korreltje zout nemen maar de gerookte knoflook, fudge en de babbelaars zijn heerlijk en er zijn echt leukere dingen te koop dan kleding en doorsnee-marktwaar, want die vind je er echt niet. 

Andere dagen zijn - misschien - iets rustiger en als je een zijstraatje in loopt kom je al in een andere wereld. 



Hou je echt niet van drukte, wacht dan maar tot eind september 😉. 


Veere knoopte in het verleden bijzondere handelsbetrekkingen met Schotland aan. Vanaf 1541 werd Veere de stapelplaats voor Schotse goederen, met wol als veruit het belangrijkste product. Wol was erg gewild in de Vlaamse lakenindustrie. Tegenwoordig moet Veere het dus van toerisme hebben en moet je voor een zeldzame wolwinkel op Walcheren dus naar ons toe! Een voordeel: gratis parkeren, nooit zo druk en een warme bakker, ambachtelijke slager, en koffie/theewinkel om de hoek.

Om maar bij de schaapjes te blijven:

Foto's en patroon: Knifty Knitter


Deze leuke tassen zijn patronen van Nifty Knitter Designs. Ze zijn dubbel gebreid maar je kunt de patronen uiteraard ook gebruiken voor de fair-isle techniek of een maaspatroontje. Je koopt de Engelstalige patronen via Ravelry of Etsy. Kijk zeker ook eens bij haar andere patronen, ze zijn erg leuk!

Morgen zijn we weer open vanaf 9.00 uur - 15.00 uur! Van harte welkom.







3 opmerkingen:

  1. Veere en Schotland... wol... Miriam en Schotland...de cirkel is rond...
    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, prachtige blog, het klopt helemaal, en mooie tips geef je. Die tas is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen