Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 16 juli 2022

Kleurtjes!

Deze week heb ik me omgeven door kleurtjes. Heerlijk om al dat nieuws een plekje te geven (nog lang niet klaar hoor...) en om door alle winter-boekjes te bladeren. Ik weet het, eerst gaan we ons nog even door een paar pittige dagen heen werken, maar vanaf woensdag wordt het weer "gewoon" zomer en vinden we het heerlijk om onze handen rond zoveel zachtheid, kleur en fluffiness te leggen!


Jammer dat je met een computer nog niet kan voelen!
Maar dat kan natuurlijk wel in de winkel 😁.


Zoals het er nu naar uitziet is het woensdag weer een beetje te behappen, dus we zijn dan gewoon open. Ondertussen kwamen er ook nog wat gouwe-ouwe weer op voorraad, zoals de strepensjaals (in brei- én haakpatroon): 



Een héérlijk werkje waarbij je niet zoveel hoeft na te denken.
Je vindt ze hier in de webshop.

En deze Speckle-sjaal is ook weer op voorraad:


Ik haakte zelf de Kiezelsjaal van Sascha van dit garen maar je kunt zoveel uitproberen met 3 x 375 meter!

Deze week werkte in ook de Unicat-pagina bij in de webshop. Jarenlang was 900 meter de standaard van onze bollen maar sinds kort zijn er nieuwe lengtes (grammen) ingevoerd en alles (bijna 150 kleuren) moest aangepast worden. Dat karwei is nu klaar. De nieuwe standaard-lengte is nu 962 meter/250 gram. Maar alle kleuren zijn ook te bestellen in kortere en langere hoeveelheden:

150 gram = 578 m (€15,96)
200 gram = 770 m (€ 21,95)
250 gram = 962 m (€ 25,95)
300 gram = 1155 m (€30,95
350 gram = 1347 m (€ 36,50)
400 gram = 1540 m (€ 40,95)

Zo kun je precies de goede lengte bestellen voor je favoriete project. Afwijkende maten moet ik wel bestellen, de levertijd is ongeveer 2-3 weken. Je kunt bijvoorbeeld 2 extra grote bollen kiezen voor de Beatrix-deken van Jellina,  kleintjes voor je eigen combi van een strepensjaal. Of een grote bol voor een baby-dekentje in je favoriete kleur. 

In de winkel staan nu nog enkele bollen in "oude lengtes". Bestel je via de website, dan krijg je automatisch nieuwe lengtes. Daarvan heb ik nog niet zoveel kleuren op voorraad, dit moet dus even besteld worden. Wil je snel een bol om mee te nemen op vakantie, mail of bel dan even - ik kan dan laten zien wat nog op voorraad is.


Nog een idee met een bol unicat is het nieuwe patroon van Sascha: Pilarensjaal. Een makkelijk patroon, haakt heerlijk weg. Eenvoudig aan te passen aan lengte en breedte en eigenlijk geschikt voor alle soorten garens. Ans haakte deze mooie versie van een bol unicat (deze kleur is er niet meer maar 150 andere nog wel...)



Het patroon vind je hier terug in onze webshop of direct bij Sascha

Ik duik de komende 2 dagen het verpleeghuis in. Warm is het overal, en daar beslist niet minder. Maar als ik wat wegsmelt, dan kan dat geen kwaad - ik heb nog wel wat reserves 😁.
Hou je koel, maak je niet druk. Het wordt vanzelf weer kouder! Hoop ik....







2 opmerkingen:

  1. Nou het wordt idd heter dan heet. Gelukkig maar twee dagen en dan langzaam weer omlaag. Succes op jouw andere werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben vorige week langs geweest en heb die bovenste sjaal materiaal gekocht. Die met de regenboog maar dan niet te overdreven. Ben al een stuk opgeschoten. Heerlijk patroon. En ook prima te doen.
    Dankjewel voor je hulp met uitkiezen en groetjes frank.

    BeantwoordenVerwijderen