Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 4 juli 2022

Druk

Er zijn dagen die je soms snel wil vergeten. Vandaag hoort wel een beetje in deze categorie. Het was pittig bij Job 2. Het werken met ouderen met dementie kan best "een uitdaging" zijn, laten we het daar maar op houden. Ik ben heel blij dat ik morgen een dag vrij ben. En ik ga echt proberen om ook niks voor de winkel te doen. Niet verven (ooh, er is net een doos blanke strengetjes gearriveerd), géén administratie.

Ik ga in de zon zitten (oke, met de nieuwe breiboeken en een haakwerkje misschien), van de tuin genieten, kokkerellen, koffie leuten en niksen. Probéren he?


Afgelopen zaterdag werd deze prachtige mand bij mij bezorgd. Hij werd gemaakt door de mandenmaker die op de Visserijdag voor onze winkel aan het werk was. Deze mand is gemaakt naar het patroon van de manden van de visleursters. Op oude foto's zie je deze manden steeds weer terug.



Deze mandenmaker is regelmatig aanwezig op braderieën en folkloristische markten in Zeeland, o.a. de hele zomer op de Historischen Markten op dinsdag in Veere. Ik ben zó blij met dit pareltje!



Woensdag is de winkel weer open en ben ik weer fris en fruitig aanwezig!









5 opmerkingen:

  1. Prachtig die manden! En super mooi die schilderijen!
    Groeten Mijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, zo'n mand. Morgen de hele dag naar kijken😉!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker (proberen) om alleen maar dingen voor jezelf te doen. Ik duim dat het je lukt hoor. Bijtanken is ook belangrijk...maar...tja dit wacht en dat moet nog. Wat een prachtige mand is dat zeg. Lekker van genieten met alleen maar leuke dingen er in zodat je niet vaak hoeft op te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige mand!
    Leuk met de oude foto's erbij waar de manden op te zien zijn.
    Hopelijk heb je een fijn dagje gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt dat dagje rust wel verdiend. Ik neem mijn petje voor je af met twee drukke banen. De mand is prachtig. Leuk om dezelfde soort manden op al die oude foto's te zien. Goed dat deze mandenvlechter het oude ambacht en de oude manden in ere houdt.

    BeantwoordenVerwijderen