Het is wat, he? Wat een hitte! Ik plak aan alle kanten, mijn neus is een glijbaan (maar ja - zonder leesbril functioneer ik niet) en mijn hoortoestellen zwemmen achter mijn oren. Ik guts op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik er kon zweten 😁😂. Terwijl Ali zich oprecht afvraagt waar ik mij druk over maak, check ik verschillende weer-apps om te kijken wanneer de verkoeling komt. Maar de ventilators brengen uitkomst en de klanten komen gewoon lekker vroeg. En hoop doet leven: volgende week koelt het heerlijk af tot een graad of 20 - hoera!
Aan het begin van de week was ik nog behoorlijk creatief. Ik breide eindelijk - eindelijk dit truitje af: ik gebruikte het patroontje Ida Tee van Petite Knit, liet de streepjes en gaatjes achterwege en breide met de LangYarns Belle. Ik breide maat 2XL en had maar 6 bolletjes nodig. Volgende week laat ik nog andere varianten zien van dit patroon.
Aan het begin van de week was ik nog aardig productief. Ik verfde voor het abonnement vrolijke sokkenwol, ditmaal met een klein glinstertje want glitter en glamour is erg hip op dit moment. Het draadje is heerlijk zacht (merino), geschikt voor sokken maar zeker ook voor sjaals en - ik durf het haast niet op te schrijven - wantjes/polswarmers. Ik verfde flink wat extra, dat ligt vanaf morgen in de winkel.
Bij de ventilator is het wel uit te houden en zijn we bezig met de pakketjes voor het Tasje van Oma Jo.
A.s. zaterdag is hier de Visserijdag (met een braderie, muziek, ringrijden, etc. en we hebben ook een kraam voor de winkel. Gelukkig staan de hulpgroepen al klaar. In onze kraam vind je van alles, o.a. aanbiedingen van een aantal (zomer-)garens, bollen Unicat met flinke korting en een aantal kant en klare breimodellen voor kleine prijsjes. Zo maken we plaats voor de wintercollectie die volgende week zal arriveren....
Ik moet wel bekennen dat we (Miriam en ik) dit jaar niet in klederdracht zullen zijn. De gedachte aan enkele lagen stof strak om mij heen, een gesteven muts, alles stevig vastgespeld en gestrikt en ook nog bezig zijn in de winkel geven me slapeloze nachten, dus die knoop hebben we doorgehakt: we slaan een keer over!
Zien we je zaterdag??






Ik wil jullie allemaal graag een betrouwbare en eerlijke particuliere kredietverstrekker aanbevelen. Zij heeft mijn lening binnen enkele uren goedgekeurd, na talloze mislukte pogingen. Ik was verrast en blij dat deze kredietverstrekker me te hulp schoot en me een lening aanbood met een rente van 2%. Neem nu contact met haar op als u dringend een lening nodig heeft. E-mail: christywalton355@gmail.com
BeantwoordenVerwijderen