dinsdag 29 april 2014

Storing...!

Je dacht misschien......waar blijft ze nou??? We hadden een bijna computerloze dag vandaag want door een grote storing bij Zeelandnet konden we "even" niet online. Stiekum best wel lekker, maar ik kon dus ook niet bloggen en die mails komen natuurlijk toch wel - maar dan wel allemaal tegelijk aan het eind van de dag...

En toen werd om 4 uur eindelijk de bestelling unicat geleverd. Daar ben ik de hele avond mee bezig geweest. Om een lang verhaal kort te houden:


Dit is alles wat er nog overblijft na alle bestellingen, reserveringen en wensen.
Vanaf morgen staat dat in de winkel...

..... want dit gaat morgen op de post of wordt opgehaald.


De bollen die er nu nog zijn kun je kopen door naar de winkel te komen, deze stuur ik niet op. Ik begrijp dat ik daarmee een heleboel mensen moet teleurstellen, maar voor alle klanten die de moeite nemen om naar mijn winkel te komen moet er wat overblijven (en dat gaat ook al heel snel....)

Maar.......over 2 weken komt er weer nieuwe voorraad en vanavond al gaat er weer een nieuwe bestelling de deur uit (die wordt dan over ca. 4 weken geleverd.). Dus heb je wat leuks gezien en ben je niet in de gelegenheid om te komen: mail je wensen en dan kom je weer op de lijst.

Om toch in de stemming te komen: hier een hele leuke foto van een complete familie die verslingerd is geraakt aan de unicat. Dankjewel Carolien, voor de leuke foto!
Klik hier voor haar blog.
(De roze kleur Valentijn komt binnenkort weer terug onder de naam Magnolia!!)



Hieronder het Fallen Leaves-patroon van Wieke in een versie van Mariëlle, 
kleur Vampire Kiss (rood-paars-zwart, het zwarte stuk is niet gebruikt)


En de Southbay van Gerlily in de kleur "Luchtig"


PS: naar aanleiding van nogal teleurgestelde reacties via de mail: Ik vind het erg jammer dat ik mensen moet teleurstellen omdat er niet genoeg is. Op het moment dat ik bestel moet ik 4, soms 5 weken wachten. Dat betekent dat de vraag voor een bepaalde kleur soms groter is dan wat er geleverd wordt. Als je een kleur ziet die je aanspreekt, dan mag je die altijd reserveren (mail maar), maar ik kan niet altijd garanderen dat het er op korte termijn is. Misschien mag ik ook begrip vragen voor het feit dat ik wat in de winkel laat liggen voor trouwe klanten (die ook de katoentjes en acryltjes en andere wolletjes bij me kopen). Sommigen rijden echt heel ver, dan is het een teleurstelling als er niets meer in de winkel ligt, en dat komt vaak genoeg voor. 

En daarbij: het is prachtig garen, dan wil je misschien er ook wel even op wachten? Het duurt misschien wat langer, maar dan héb je ook wat :-) En je kunt altijd nog naar Zeeland verhuizen.... (sorry, grapje)

13 opmerkingen:

  1. Is het goed dat ik de grijs/ roze zaterdag meeneem.
    Groetjes Plonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanet,
    Leuk dat ik mijn shawl terug zie op je blog.
    De kleur was niet amethist, maar vampire kiss.
    Het laatste stuk van de bol waar het eindigt met zwart, heb ik niet gebruikt. De shawl was al best lang.
    Groet,
    Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, naar Zeeland verhuizen is helemaal niet zo´n slechte optie :-) Ik vind het niet meer dan logisch dat je ook nog wat te kiezen over wilt laten voor je klanten. Het is wel práchtig garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen heeft vast wel meer handwerken waar nog wat aan moet gebeuren, dus de wachttijd hoef je niet duimendraaiend af te wachten, toch? Ik heb het garen ondertussen ook en echt: het is het wachten waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke keer valt mn mond weer open, als ik dat mooie garen zie! Helaas woon ik aan de andere kant van het land, maar ik zou de kleurtjes graag eens in het echt bewonderen.
    Ik snap trouwens dat je wat over wilt houden voor de klanten die in de winkel komen en ik vind ook dat jij daar alle recht toe hebt! Het is al super service dat je alles zo op stuurt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je in de buurt van emmeloord woont mag je bij mij best eens kijken en voelen hoor. Het is super leuk garen en het werkstuk voelt heel fijn aan.
      Eigenlijk moet je een bol bij Jeanet bestellen het is de gok en moeite waard!
      Renate

      Verwijderen
  6. Jeanet , je service is altijd top, je werkt keihard! Geduld is een schone deugd zeg ik :) Het garen is echt de moeite waard om op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou naar zeeland verhuizen, zou hetniet erg vinden denk hoor Jeanet. Maar mensen kunnen zich ook gewoon doot jou laten verassen en gewoon een bolletje bestellen en kijk maar welke kleur het wordt.
    Spannend als je het pakje openmaakt, en ik moet zeggen ben toen bij je in de winkel geweest en wist niet wat ik moest kiezen. Heb echt mijn man laten kiezen is toch echt erg hé. Dus een verassingspakket zou de oplossing zijn. Jij kunt wel een vrachtwagen unicat bestellen dan verkoop je hem nog geloof ik haha.

    Gr Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, en ik maar denken dat de storing aan ons lag, want ze waren bij ons met de elektriciteit bezig.
    Wat een mooi garen, heb ik nog niet eerder gezien, verrassend hoor.
    Groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig garen zo te zien, en ik vind het heel erg netjes van je, dat je een voorraad wilt overhouden voor de mensen die de moeite nemen naar je winkel te komen. Als daar negatieve kritiek op komt, moet je dat maar gewoon naast je neer leggen hoor.

    Ik zag zo al die bolletjes op de foto, die verstuurd gaan worden, en toen kwam spontaan een vraag bij mij boven: hoe verstuur je die? Een goedkoop bolletje katoen kan wel opgestuurd als brievenbuspost, maar kan dat/doe je dat ook met deze garens? Of gaat dat als pakketpost? En wat bereken je dan voor de verzendkosten? Misschien dat ik ook me eens ga laten verrassen door zomaar vanaf een foto iets bij je te bestellen.
    Aan de andere kant, ik woon niet echt in de buurt, maar een ritje naar je winkel lijkt me wel de moeite waard. Wat zijn eigenlijk je openingstijden? Ik weet dat je er zelf op donderdagmiddag niet bent, maar dat de winkel dan wel open is. Maar welke tijden en dagen je precies open bent weet ik niet.

    Nou, succes met de winkel!
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ziet dat er geweldig uit! IK snap je helemaal hoor, dat je ook voor je vaste klanten wat in de winkel wilt hebben. Je hebt groot gelijk. Zelf heb ik het plan om nog een keer naar zeeland te komen en dan staat je winkeltje ook op de planning. Tot die tijd doe ik het gezellig met je blog, dat is ook al een feest om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleurtjes, die zullen weer heel snel de deur uit zijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen