Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 13 juni 2018

Het Beddengoed van Tante Zoet



Meer dan twee eeuwen Zeeuws breiwerk samengevat in een fantastische woondeken, dat is het BeddenGoed van tante Zoet. 

Regelmatig heb ik jullie op de hoogte gehouden van dit unieke project dat verschijnt in een zgn. KAL (KnitAlong) maar dat wij BOM (Brei Ook Mee) hebben genoemd. Hier wordt alles nog eens samengevat:

De complete BOM bestaat uit 7 delen, het eerste deel bevat de algemene aanwijzingen, hoeveel garen u nodig hebt, wat voor breinaalden...kortom: de voorpret.

De volgende vijf delen komen vanaf september 2018 elke maand nieuw beschikbaar. Het BeddenGoed van tante Zoet bevat 30 ajour patronen die we vonden bij avonddoekjes, haakmutsjes (gebreid!), kousen, labedissen en slaapmutsen uit de Zeeuwse klederdracht.
Het laatste (zevende) deel bevat de aanwijzingen voor het afwerken van uw BeddenGoed.

Het BOMbonnement loopt tot en met februari 2019. Daarna stop het automatisch.



De patronen hebben een verschillende moeilijkheidsgraad, aangegeven van 1 tot en met 4 bolletjes. Bent u nog niet zo bedreven? Brei dan eerst de patronen met één en twee bolletjes. De meer ervaren breister kan direct alle patronen breien.

De afgewerkte maat is ongeveer 145 x 205 cm.


In samenwerking met Anja en Stefanie - die dit monnikenwerk hebben verricht zijn er pakketten voor deze deken samengesteld, we hebben gekozen voor 2 verschillende materialen: een katoen/acryl mix en wol/polyamide mengsel. Van beide kwaliteiten zijn heel veel verschillende kleuren leverbaar.
In onze webshop vind je hierover alle informatie. Je kunt uiteraard de kleur van je keuze doorgeven!

In het pakket zit ruim voldoende materiaal voor het hele project. Daarbij krijg je het abonnement op de patronen bij ons gratis! Het pakket wordt zonder verzendkosten verzonden en er zit ook nog een leuke Zeeuwse verrassing in het garenpakket.
(en wil je graag wat meer bestellen om bijv. de deken groter te maken? Neem dan even contact met ons op!)

(Anja, Stefanie en Inge met de deken op het Brei- en Haakfestival 2018)

Wil je alléén abonneren op het patroon (en geen pakket bestellen), dat kan nu ook hier online.
Het patroon is bij ons niet los te koop.




Doe je ook mee met dit unieke breiwerk?!

Afbeeldingsresultaat voor zeeuwse klederdracht brei

Uiteraard houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen via dit blog of kijk bij Tante Zoet.


Afbeeldingsresultaat voor zeeuwse klederdracht brei




3 opmerkingen:

  1. Hallo tante zoet,
    Helaas heb ik geen mail gekregen met het eerste patroon van de deken.
    Zou het lukken dat nog te sturen?
    Alvast bedankt.
    Ps. Ook niet bij de spam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas kan ik niet zien van wie deze reactie komt, het lijkt me zinvoller als je ons even mailt!

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen