Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 29 mei 2018

Zeeland shawl

Net voordat de regen hier met bakken uit de lucht komt vallen en het weer gaat onweren kon ik nog even een paar foto's nemen van Riet's prachtige Zeelandshawl, en dan de rechte versie.
Mijn moeder breide het vuur uit de pennen om de sjaal op tijd af te krijgen voor a.s. zaterdag en na het blocken is het me toch een plaatje geworden!



Eigenlijk moet deze sjaal vol met patronen uit de Zeeuwse visserstruien ergens bij het water worden gefotografeerd maar dat kreeg ik niet meer voor elkaar. En nu dondert en bliksemt het, dus mij niet gezien! Dus werd het ons terrasje....



Ik krijg deze sjaal helemaal niet in een keer in volle glorie op de foto! Dus dan maar in delen...




Natuurlijk hebben we ook pakketten gemaakt van deze prachtige, royale sjaal (ca 230 x 43 cm), op het Brei- en Haakfestival zijn ze te koop in heel veel verschillende kleuren. Voor sommigen misschien een voordeel: dezesjaal kan "gewoon" op 2 rechte pennen worden gebreid!
Mijn moeder maakte de sjaal van 8 bollen Borgo de' Pazzi Amore 160, en breide op 3,5 mm
Na het festival komen de pakketten ook in de webshop.

Uiteraard zijn ook de pakketten te koop van de andere Zeeuwse Shawl.


En natuurlijk kun je ook de Zeeuwse Tas bewonderen!
De pakketten zijn weer op voorraad.

Afbeeldingsresultaat voor zeeuwse tas


4 opmerkingen:

  1. Knap van je moeder dat zij, met de datum 2/6 als een hete adem in haar nek, zo'n lastig telpatroon op tijd klaar kreeg. Betekent dat voor haar ook: "Nou even geen breinaalden meer"?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welnee Arga, ze heeft alweer een ander project op de pennen. Ook nog bezig met de Nostalgia, altijd een sok en dan nog zo wat dingen :-)

      Verwijderen
  2. Jij hebt toch een geweldige moeder, koester ze, je hebt er maar eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat is jouw moeder een kanjer dat ze deze prachtige sjaal zo mooi en snel heeft gebreid. Die wordt op het festival vast veel bekeken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen