Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 23 december 2017

Zacht

Ziezo, de winkel is gesloten, boodschapjes gedaan. Nog een allerlaatste blogpost over een wolletje en dan is het tijd voor een beetje rust en bezinning!


Vorige week blogde ik over het heerlijk zachte garen van LangYarns: Rosalba. Ilse breide in no-time een heerlijk zachte kol van dit garen zodat we het garen ook echt kunnen laten voelen. Ai, ik kan je verzekeren: het is echt nóg zachter dan de bol al doet vermoeden!


Van een grote "cake" Rosalba brei je al een heerlijk royale kol. Zoals deze: zet 100 steken op met rondbreinaald 6 mm (60 cm) en brei recht tot je bol op is. Simpeler kan het niet. Zachter eigenlijk ook niet :-)


Deze comfortabele kol is maar liefst 55 cm hoog en 70 cm in het rond. Mocht het écht koud worden dan kun je 'm ook helemaal over je hoofd heen trekken.


De bollen zijn te bestellen via onze Webshop waar je ook alle andere kleuren terugvindt. En misschien kom je volgende week wel even voelen. We zijn nl. weer open vanaf woensdag 27 december (10.00 uur).



Rest ons nog om jullie hele fijne Kerstdagen te wensen!!




7 opmerkingen:

  1. Fijne Kerstdagen en al het goede voor 2018 gewenst voor jou en je familie! Hartelijk dank voor alle gezellige en informatieve blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne dagen, lekker uitrusten en genieten van het gezin. Voor 2018 , Gods zegen. ik zie weer uit naar alle nieuwe ideeën .

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne kerstdagen voor jullie gezin en al het goede voor 2018.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne feestdagen en geniet van de rust
    En een goed en gezond 2018

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele fijne feestdagen gewenst!
    En wat deel je weer mooie inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen