Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 31 oktober 2017

Nieuwe buren

Sinds kort hebben we nieuwe buren! Buren waar we al lang naar uitkeken want we werden uiteraard niet vrolijk van dat lege supermarkt-gebouw naast ons. Vorig jaar waren we al erg blij met Slagerij Wisse die een deel van het pand vulde met een ambachtelijke slagerij. En nu zit in het andere deel een échte Warme Bakker.


Dit zijn ze dan: Jacco en Marije de Kok


Als ik 's morgens de deur van de winkel open doe komt er een heerlijke geur van vers gebakken brood naar ons toe. Deze bakker bakt alles zelf, niks geen afbak- en fabrieksbrood, maar vers en uniek. Met noten, zaden, krenten en rozijnen. Hartig en zoet, desembrood, sucadebrood, koek en gebak..... De verleiding is enorm, dat kan ik je wel verklappen. 




Ik vind het absoluut niet erg om even te wachten als er veel klanten voor mij zijn. Het is een feestje om even rond te kijken en vooral om alle geuren op me in te laten werken. Geen één brood is precies hetzelfde en de namen als Zonnegloed en Arnemuids Goud zorgen ervoor dat ik beslist elk broodje wil uit proberen. Túúrlijk is er ook "gewoon" bruin, wit en volkoren - ruikt overigens net zo lekker 😉


Als ik sta te wachten kijk ik zo de bakkerij in. De broden zie ik gebakken worden voor mijn neus en rekken met broden staan geduldig te wachten op hun klanten. Heel vaak is een brood nog warm als ik het koop!



Harde broodjes met zaadjes (aanradertje), bolussen (écht lekker), eierkoeken, banket. Afijn, je snapt het wel! Best een gevaarlijk adresje..... van die kleine geneugten als een vers broodje van de bakker, met een stukje Zeeuws Spek van de slager, een Herfst-theetje van Sjokadoo: dáár kan ik van genieten! En alles op loopafstand van onze winkel. Zo vult ons straatje zich weer met geweldige adresjes. Kleine ondernemers met hart voor hun zaak, one-of-a-kind en geen ketens. Klein, maar o-zo-fijn! Kom je kijken?






En de link naar Haken en Breien? Ik heb mijn eigen taartjes!
Net weer een hele doos binnen. 
Niet om te eten, maar minstens zo lekker 😊....




8 opmerkingen:

  1. oeh wat een feestje!!! Je buurtjes èn jouw cakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat is wel heel verleidelijk hihi. Zo wordt het inderdaad een leuk rondje na wolletjes gekocht te hebben langs bakker - slager - chocola en thee 😁 Heel veel plezier met jullie buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat er nieuwe buren zijn, maar wel een grote verleiding zo dichtbij.
    Jou taartjes zijn ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een wolwinkel is voor mij ook een snoepwinkel maar met de bakker naast je ah..... heereijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh...sucadebrood! Heerlijk, dat at ik als kind altijd bij mijn opa en oma. Heel wat jaren geleden. Typisch Zeeuws of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh...sucadebrood! Heerlijk, dat at ik als kind altijd bij mijn opa en oma. Heel wat jaren geleden. Typisch Zeeuws of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien kunnen jullie een keer met elkaar een route uitzetten? als je bij de één wat koopt, krijg je bij de ander korting.... Wol kopen - kopje koffie gratis? Kleine chocolade attentie bij aankoop van twee bollen unicat? mmmm.... Leuk met Kerst?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fijn voor jullie met zo een warme bakker, ook zeer goed voor volgend jaar voor het brei en haakfestival

    BeantwoordenVerwijderen