Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 30 oktober 2017

Dekentjes

Dekentjes, je kan er echt niet genoeg van hebben. Lekker voor op de bank nu het 's avonds kil wordt. Of zo maar voor de mooi - als sierdeken op je bed of in een stoel. En vergeet vooral het plezier van het haken niet !


Ans haakte dit dekentje volgens het nieuwe patroon Duinbloemen van Annelies (Vicarno). Ze hield de bloemen effen (maar inverschillende kleuren) en haakte de randen in één kleur. Tijdens de laatste toer zijn de vierkanten aan elkaar gehaakt.


Het patroon Duinbloemen is erg veelzijdigm want je kunt ook elke toer in een andere kleur haken. 
In vrolijke kleuren of juist in stoere grijs- of natuurtinten. Kies je voor grof of juist fijn garen? Het kan allemaal!

duneflower blanket annelies baes vicarno

Het patroon bevat ook een beschrijving voor een bijpassend kussen:


Maar ook een omslagdoek kan!

Het patroon is te koop via Vicarno .

Annelies publiceerde eerder de Batik Flower Blanket, dit patroon heeft kleinere bloemen. Mevr. De Haan begon enkele weken geleden aan dit patroon en liet ons vorige week het resultaat zien. Ze haakte een grote deken (ca 35 bollen Stone Washed) en het resultaat is echt prachtig:



(wel héél veel draadjes wegwerken, maar dan héb je ook wat!)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten