Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 juli 2017

Scharrelen

Mijn maandag zit meestal propjevol. Bestellingen, mails, administratie, huishouden, tuinwerk, boodschappen en noem nog maar wat dingen. Ik zag gisteren al een beetje tegen de dag op. Zoveel op mijn lijstje! Daarbij het gegeven dat het kroost vakantie heeft en viert in de hoogste relax-modus, hang- en wurmwerk van de eerste orde. En dat mag overigens best, want er is heel hard gewerkt door beiden. Dus ontbreekt er structuur in opstaan, ontbijten/brunchen/lunchen, naar bed gaan en nog veel meer.

Toen ik vanmorgen opstond besloot ik niet te proberen deadlines te halen, niet op het to-do-lijstje te kijken en vooral niet te proberen structuur in de dag te brengen: go-with-the-flow vandaag. Tussen de bedrijven door tijd voor samen koffiedrinken, een kletspraatje zonder dat de winkelbel het gesprek afbreekt, een beetje extra aandacht voor elkaar. Muziekje aan, beetje mail, beetje boekhouding, beetje huishouden, zomaar ergens op bezoek en koffie drinken (dat doe ik nóóit!) en zo scharrelde ik de dag door. En het was héérlijk! 

Nee, de bestellingen gingen niet allemaal de deur uit, de administratie nog niet klaar, het huishouden in geen velden of wegen klaar maar morgen is er weer een dag!

Perfect for summer evenings and delectable dinner tables, Kate Eastwood's beautiful summer nightlight jar covers are fabulous stashbusters and great fun to

Foto en idee: Crochet Club

Om maar in deze stemming te blijven heb ik deze windlichtjes opgezocht, voor lange zomer-avonden buiten. Het idee is van Crochet club waar je  een Engelse beschrijving vindt. 

crochet club: summer nightlight jars on the LoveCrochet blog

Ze doen het ook prima met een veldboeketje 😀

Ik wens jullie allemaal een heerlijke zomer!








5 opmerkingen:

  1. De ideale manier om je vrije dag door te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was gezellig Jeanet! Moeten we vaker doen ;) Gewoon even lekker bij te kletsen nu haak/brei cafe met zomerstop is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo, een dag zonder te hoeven!! Ik vind de windlichtjes erg fleurig. Leuk!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn ook leuk als lampionnetje voor de lampionoptocht. Ik heb er vorig jaar ééntje gemaakt voor mijn kleinzoon. Met een plastic mayonaisepot er in ( van Zaanse mayonaise, die zijn heel stevig)
    Ophangkoordjes er aan en aan een bamboestokje vastmaken.
    Het voordeel is dat je er dan een gewoon waxinelichtje op batterijen in kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen