Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 29 mei 2017

Tunisch haken

Het aftellen kan nu wel beginnen! Over een paar dagen is het zover - ik check wel 5 keer per dag tig verschillende weersites, die prompt allemaal wat anders voorspellen. Dat stelt gerust.... 😁.


Vorige week vertelde ik al dat ons atelier achter de winkel langzamerhand was veranderd in een pakhuis. Ik kan je na een dag héél hard werken wel vertellen: dat is nóg zo! (maar het ziet er iets georganiseerder uit...)
In deze dozen zit namelijk een flinke verzameling tassen mét inhoud (die inhoud moest er vandaag in!), iedere klant die zaterdag € 15,00 euro of meer besteedt krijgt deze gevulde tas (die je uiteraard ook nog kunt gebruiken voor al die andere wolletjes die je misschien koopt 😉. (één tas per klant)
Dat vullen bleek nog een heel karwei, met vier vrouwen sterk hebben we dat klusje geklaard en ik kan je vertellen dat er nog aardig wat spierkracht en zweetdruppels aan te pas kwamen.


Dat kan weer afgevinkt worden! Ondertussen heb ik de meest slobberige kleren uit mijn kast geplukt en aangetrokken om mijn lijf wat lucht te geven, geen mens die het ziet 😊.
Nu kan ik nog even bloggen over nóg een leuke workshop die je kunt volgen a.s. zaterdag (haha, je komt hier nooit meer weg!).

Bij Wieke kun je een workshop Tunisch haken volgen, waarbij je een aantal tunische steken kunt leren. Je hbt daarvoor nodig 2 (of 3) bollen Durable Cosy Fine een een tunische haaknaald 5,5
De bollen kun je in de winkel aanschaffen maar dit kan ook bij Wieke aan tafel. De haaknaald mag je aan tafel lenen en als je wil na afloop aanschaffen.
Wat je gaat maken? Dát blijft nog even een verrassing! Je hoeft je voor deze workshop niet aan te melden, het is weer een van de vele `aanwaai-workshops`


 Het wordt steeds leuker! 

Ook bij Jolanda en Naomi kun je kennis maken met dit nieuwe garen, want zij nemen hun nieuwe CAL-deken mee, die ze hebben gehaakt met deze Durable Cosy Fine.






7 opmerkingen:

  1. Ohh, ik heb er zo'n zin in. Ik heb al maanden geleden vrij gevraagd van mijn werk en zaterdag is het al zover. Wat een super leuke tas. Ik hoop een mooie bol unikat garen te kopen, en meer misschien wel. Die workshops zijn erg leuk. Ik kijk erg uit naar alle inspiratie.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tellen workshops ook voor die tas😉 en die workshop tunisch haken. Moet je daarvoor jou een mail sturen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De workshop van Wieke is weer een aanwaai-workshop hoor!

      Verwijderen
  3. Veel plezier ! Het ziet er allemaal super leuk en gezellig uit.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, zo jammer dat jullie aan de andere kant van het land zitten. Wat zou ik graag eens komen neuzen.Met de auto is het al bijna 3 uur en met trein en bus ruim 4,5 uur.Ondoenlijk dus.Ik hou het dus maar bij jullie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wwordt echt steeds leuker om naar het Zeeuwse brei- en haakfestival te gaan. De tas is top en de workshop klinkt aantrekkelijk. Ook leuk dat de nieuwe CAL op het festival wordt geshowed.

    Groetjes en succes met de laatste klussen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen