Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 7 mei 2017

Plantenhanger

Het is bizar, de verwarming nog aan in mei, de winterjas nog steeds aan de kapstok... met 10 graden buiten is het kouder dan met Kerst, brrrrrr! Als het dan toch zo koud moet zijn in mei, dan gaan we het binnen maar extra gezellig maken. Een Kerstboom is misschien wat overdreven, we zoeken maar iets anders....

Macramé plantenhangers zie je overal weer terug en in verschillende boekjes zijn er best wat patronen te vinden. Dit is echter een gebreide versie, nét iets mooier denk ik:


Je kunt het gratis Engelse patroon vinden bij Pam Powers Knit. Je vindt tussen de foto's een link naar een PDF. Wat je nodig hebt is een kom met een diameter van ca 15 cm, breinaalden 5 mm en bijpassen garen. Het hangertje wordt gebreid op naalden zonder knop. Er is zowel tekst als een brei-schema te vinden.

PLANT-HANGER (1 of 12).jpg
Foto's en idee: Pam Powers Knit




1 opmerking:

  1. Wat is dit een mooi exemplaar zeg, heel mooi met die glazen kom!!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen