Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 20 mei 2017

Aanwaai-workshopjes

Nog 2 weken........!
Nog 2 weken voorpret 😉!
Nog 2 weken lang ga ik jullie enthousiast maken met leuke projectjes, nieuwtjes en bolletjes brei- en haakgaren die op het Festival te verkrijgen zijn. Twee weken lang ga ik de buienradar in de gaten houden (alsof dat wat helpt). En als het regent haken en breien we lustig door want we hebben 5 hele grote tenten waarin we droog zitten.

Dit jaar hebben we weer verschillende aanwaai-workshopjes. Over het onderzettertje van Jolanda en Naomi schreef ik al maar er is meer!


Jellina gaat deze dag een workshop geven voor het maken van deze leuke armbandjes. Ik heb ze deze week in het echie gezien en ze zijn echt ontzettend leuk. Je kunt ze maken in verschillende kleurtjes - helemaal naar jouw smaak. Je leest er meer over bij Jellina.


Ook Giovanna doet weer mee. Zij weet alles over het mochilla-haken (ze ontwierp de Zeeuwse Pannenlappen) en gaat jullie deze techniek leren. Tijdens een aanwaai-workshopje kun je aanschuiven en kun je dit leuke sleutelhangertje/geurbuideltje maken:


Voor alle workshops geldt: katoen ligt op de tafels maar neem zelf je haaknaald mee. Voor het Mochilla-haken een 2 of 2½ (mag lekker strak), voor het armbandje en de onderzetter 2½ - 3. Na afloop krijg je het patroontje mee.
Je hoeft je voor deze workshopjes niet op te geven, het is aanwaaien en beginnen 😊.



Voor de breisters onder ons is er ook een workshopje, daarover volgende week meer!
Stay Tuned......






4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke naam. Aanwaaiwerkshop. Geweldige vondst. En de workshops zien er ook erg leuk uit. Ik heb al eens rondgekeken voor de Mochilla. Mocht mijn lijf het toelaten dan kom ik zeker. Succes en sterkte met het regelen van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt het echt aantrekkelijk om over twee weken langs te komen en een aanwaai-workshop te doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke benaming Jeanet, aanwaaiworkshops!! Eindelijk vond ik tijd om je blog wat bij te lezen en wat een enthousiasme springt eruit over de brei- en haakdag. Nu kan het niet snel genoeg gaan, nu ik dit allemaal lees, ik ben heel benieuwd wat het deze keer allemaal zal zijn, het ziet er nu al super uit, je wakkert onze nieuwsgierigheid echt wel goed aan!!! Succes nog verder!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke armbandjes!

    BeantwoordenVerwijderen