Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 april 2017

Chaos

Heb jij dat ook? Dat je een mooi kantpatroon aan het breien bent, je het weg moet leggen om-welke-reden-dan-ook en dat je de draad kwijt bent als je het weer wilt oppakken.....
Je denkt het te weten, je breit lustig verder en na een paar centimeter kijk je terug en - verhip! - er zit toch een foutje in. Dat wordt terugsteken.......

Dan heb ik een heel mooi idee voor je! (en voor mij ook 😀)


Deze sjaal is kant-breien-in-het-wilde-weg! Nou, niet helemaal.... maar een beetje chaos is het wel.
Dit geweldige idee komt van het blog Knitting an so on. Je kunt daar de principes van het willekeurig kantbreien vinden. Het is niet echt een patroon - want je kunt zelf helemaal los - maar meer een principe. Het enige wat je moet hebben is geduld om met regelmaat je steken te tellen. 

Op Knitting and so on vind je een aantal links naar verschillende manieren om te meerderen en te minderen, Het idee is dat je met 50 steken begint te breien en daar ook mee eindigt. Voor elke meerdering maak je ook een mindering. De volgorde en manier waarop is aan jou!
Voor een luchtig resultaat zorg je dat je minstens 10 tot 15 omslagen maakt per rij. Er staan op het blog een aantal links naar verschillende filmpjes voor het meerderen en minderen. 

Schrik niet als je breiwerk er uitziet als hieronder. Het wordt supermooi na het blocken/opspannen!


Foto's en idee: Knitting and so on

Voor een sjaal heb je ca 100 gram kant-achtig garen nodig, sokkenwol kan ook. Je kunt voor een verloopgaren kiezen (maar kies dan een langzaam verloop) of effen. Breien op nld 3,5 - 4 mm


Geen opmerkingen:

Een reactie posten