Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 april 2017

Aan de muur

Retro is hardstikke hip. Voor mensen van mijn leeftijd een feest van herkenning, een reeks van déjà vu's. Zo kom ik op het internet en in verschillende boekjes weer volop wandversieringen tegen.
Weven, macramé, houten stokjes, bloempothouders en noem maar op. Maar ik weet het niet hoor, als bijna 50 jarige heb ik het allemaal al eens gezien en ik krijg prompt visioenen van een Uil van sisaltouw die ik leerde macrameën op de lagere school. (had ik 'm nu maar bewaard....). Zoiets was dat:

Macrame.:

Het mag dan wel weer hip zijn, ik hoef 'm niet meer.... Have been there, done that...voor mij genoeg! 😁
Toch is er genoeg anders op handwerkgebied wat je aan de muur kunt hangen! En voor elk wat wils...

 :

Van al je proeflapjes, stekenlapjes, ooit-aan-begonnen-maar-niet-afgemaakte-lappendeken: hang ze decoratief aan de muur! Of kantbreiwerk:

Foto : Ravelry

Ook haakwerkjes lenen zich daar prima voor!

Hekel muurblomne:
Foto : Etsy




Gebruik oude kleedjes (of maak nieuwe) en span ze in borduurringen:

Doily and sewing hoop DIY - now where to hang them?:
Foto: Flickr

Maar die uil? Sorry, die komt er niet meer in.....

Macrame Owl Hanging                                                                                                                                                      More:








6 opmerkingen:

  1. ha ha, ik krijg hetzelfde gevoel bij de gemacrameëde uil, die komt er niet meer in. Maar de breiwerkjes aan de muur zijn wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist doordat wij dat allemaal al gehad/gedaan hebben
    verzinnen wij hier weer nieuwe variaties op toch?
    En zo is het cirkeltje weer rond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raar idee om die stoffige uil nu weer op te moeten hangen. Ik heb alleen de grote kralen nog die er in verwerkt waren. En ik ben bang dat ik nog een stel kinderen bijna 50 jaar geleden zulke dingen leerde maken! Nu heb ik wel weer een gehaakte raamhanger van mijn dochter gekregen, in een moderner jasje. En ik vind hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar haal je toch altijd al die ideeen vandaan. Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem eigenlijk best schattig, die uil. Denk dat hij best wel zou kunnen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen