Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 7 maart 2017

Hopla!

Weet je wat ik wel geleerd heb in de bijna 19 jaar (huh? zolang al?) dat we een winkel hebben? Dat niets voorspelbaar is 😁. Nog steeds begrijp ik niet altijd waarom het de ene dag zo stil en de andere dag zo druk is. Waarom dat ene wolletje zo aanslaat en de andere niet. Social media kreeg een grote rol in de afgelopen jaren en ik zie van te voren niet aankomen wanneer iemand iets deelt van mijn blog. Mensen maken nu eenmaal graag wat na en het is fijn om van de voren een indruk te hebben van wat je gaat maken.
Zo vloog de Unicat de vorige keer weer de winkel uit en zat ik bijna zonder. Ik bestelde snel een hopla-pakket (ik weet dan niet wat er komt) met verschillende kleuren en lengtes. Hier zijn ze (en bestellen mag)

1500 meter (€ 41,50) - kleuren Steen en OnderWater

1270 meter (35,50) - kleuren Kikker, Christrose, Hortensia

1090 meter (29,95) - kleuren Pastel-Regenboog en Diepzee

900 meter (24,95), kleuren Valentina2017, Steen-Indigo, Amethyst, Valentina 2016

750 meter (21,95), Waterspel, Druif

500 meter (13,95), kleuren Rookkwarts en Steen-Oranje

Elke kleur Unicat is te bestellen in verschillende lengtes. Meesrtal blog ik over de standaardlengte 900 meter maar er kan dus veel meer! Kijk op je patroon hoeveel meter je nodig hebt (meters zeggen veel meer dan grammen).

Zo maak je van een bol van 1500 of 1270 meter een prachtige Nuvem van Martina Behm. Het patroon bestel je via Ravelry

Foto: Ravelry Samrow

En van 750 meter bijvoorbeeld een Dotted Rays van Stephen West


Zoals jullie vast wel hebben gemerkt zijn er nogal wat "alternatieven" gekomen van verschillende wolmerken die het idee van unicat hebben "geadopteerd". Onder het motto: wat mooi is maken we na. Jammer voor mij 😕. (Dit is een eufemisme, natuurlijk baal ik daarvan maar ik zoek wel weer verder naar leuke wolletjes)
Jullie zullen begrijpen dat ik het maar bij mijn vertrouwde merk hou dat ik al 4 jaar verkoop. Wil je inspiratie voor een bol Unicat (of een "alternatief"), kijk dan even onder het label Unicat.

Oh ja, en morgen ben ik een dagje dicht i.v.m. Biddag - alle winkels op het dorp zijn dan gesloten.

6 opmerkingen:

  1. wat een prachtkleuren....die grote met de steenkleur...om verliefd op te worden. Ik heb net de valentijn bij je gekocht dus even de hand op de knip. maar ik blijf wel trouw aan de unicat...hoor van de varianten toch wel rare kwaliteitsverhalen waar ik niet blij van wordt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren weer. Wat ik echter niet begrijp is dat je doet voorkomen alsof dit een uniek garen is, of dat unicat de eerste is die met dit verloopgaren komt. Ik kocht dit 20 jaar geleden al op de markt in Purmerend, en ik heb ook al weer 12 jaar een twister, waarmee ik verloopgaren voor vriendinnen en mezelf heb gecreeerd (die ik overigens al 8 jaar niet meer gebruik). Ik vind het zelfs jammer dat er in het garen van unicat een groot percentage "plastic' 'zit, ik zou fijner vinden als het 100% natuurlijke materialen zijn.
    Overigens geniet ik altijd van je blogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat klopt helemaal! Het idee bestaat al heel lang maar is jaren niet erg actueel geweest. Het was ook helemaal niet verkrijgbaar bij wolwinkels. Vier jaar geleden "vond"ik dit garen weer terug en nu zijn er wel heel veel leveranciers die een dergelijk-maar-zeker-niet-nieuw garen op de markt brengen.

      Verwijderen
    2. Ik "draai"het ook niet zelf :-) Een mooi verloop maken is nog best moeilijk.
      En een wollen versie lijkt me super maar heb ik nog niet kunnen vinden.

      Verwijderen
  3. Zoveel variatie. Er zijn flink wat kleuren bij die je vast snel verkoopt.
    Ik wist niet dat ook er verschillende lengtes te koop zijn. Goed dat je dat vertelt en laat zien.
    De dotted rays is echt een prachtig voorbeeld om te zien wat je met zo'n bol kunt maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt. Ik zie inderdaad op internet ineens ook overal soortgelijk verloopgaren onder allerlei nieuwe namen verschijnen. Dat het idee van verloopgaren al langer bestaat, geloof ik wel. Unicat zal niet de allereerste met dit idee zijn geweest. En toch had Unicat dit garen al een tijd en nu dit soort garen 'mode' lijkt te worden, verschijnen er ineens allerlei nieuwe merken van dit soort. Ik heb 2 omslagdoeken van Unicat. Één meer daarna heb ik op internet een soortgelijke bol garen gekocht. Ik hoefde er alleen maar aan te voelen en ik wist genoeg: dit gaat hem niet worden. De bol ligt nog steeds ongebruikt in de kast. Ik vind het ook jammer dat iets wat best origineel is, ineens in allerlei varianten verschijnt omdat het 'mode' is. Eigenlijk kun je nu wachten tot het bij de Wibra of Action verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen