Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 1 februari 2017

Nieuwe workshops

We hebben weer 2 workshops gepland voor de komende weken.
De workshop "Breien met de Rondbreinaald" is elke keer na anderhalve dag volgeboekt, dus bieden we deze nog een keertje aan op zaterdag 25 februari.

Op zaterdag 25 februari : Breien met de Rondbreinaald
van 13.30 - 15.30 uur.  Deze workshop is helemaal volgeboekt!
Je ziet en leest het steeds vaker: breien met een rondbreinaald. Veel traditionele breisters vinden het lastig, maar heb je deze techniek eenmaal onder de knie na deze workshop, dan gaat er een wereld van mogelijkheden voor je open.
We maken dit keer niet echt een projectje of werkstuk maar leren de "ins and outs" van het breien op de rondbreinaald: continentaal breien, in het rond en plat, magic loop. We doen dat aan de hand van het Slangenpatroon van de Arnemuidse visserstrui. Altijd al willen weten hoe je nou écht goed met een rondbreinaald kan breien, dan is dit een workshop voor jou! 
Vaardigheden om mee te kunnen doen: steken opzetten, recht en averecht breien.

Kosten: € 25,00 - Wij zorgen voor garen, patroon én rondbreinaald. Uiteraard ook voor de koffie, thee en wat lekkers.


Image result for knitting on circular needles

Image result for knitting needles knitpro circular
**************

De andere workshop staat gepland voor zaterdag 11 maart: Kabels breien

Zaterdag 11 maart van 13.30 - 15.30 uur - Kabels breien
Oei, wat ziet het er soms ingewikkeld uit, die kronkelende kabels in het stoere breiwerk.
In deze workshop leer je dat het helemaal niet zo moeilijk is. Je leert grote en kleine kabels breien, vlechtwerk en alle tips & tricks die erbij horen. Na deze workshop kun je thuis oefenen voor bijv. een stoer kussen.
Vaardigheden om mee te kunnen doen: steken opzetten, recht en averecht breien.
Kosten: € 25,00 - Wij zorgen weer voor de wol, patroon en de kabelnaald die je mee naar huis kunt nemen, Neem je zelf naalden 7 mm mee? (mag je zelf weten: rondbreinaalden of rechte naalden)
Uiteraard zijn deze ook nog in de winkel te koop. De koffie, thee en lekkers staan klaar.


Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei kabels

Voor beide workshops kun je je opgeven per mail of telefonisch (0118-602300). Wacht niet te lang, de workshops zijn meestal snel volgepland.




1 opmerking:

  1. Jammer dat het te ver weg is anders had ik me opgegeven voor het rondbreien.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen