Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 20 december 2016

Streepjes

Omdat we tussen de Feestdagen gewoon open zijn wordt de voorraad wol steeds nog aangevuld. Blij was ik vandaag met een doos garens, waaronder Zebrino van Adriafil. Dit leuke streepjesgaren is echt een van mijn favorieten voor de winter. Ik blogde natuurlijk al eerder over deze leuke kol/schouderwarmer, die nog steeds veel gebreid wordt.

Natuurlijk kun je ook leuke truien breien van dit garen, zoals deze (uit het nieuwe boek van Adriafil) - 7 - 9 bollen nodig (S-XL)

Afbeeldingsresultaat voor zebrino gilda adriafil

Het garen streept vanzelf, altijd een kleur met grijs. Zebrino is dus een toepasselijke naam
Deze omslagdoek "EasyPeasy" is gemaakt met 10 bollen, in verschillende kleuren. Écht leuk!

foto van Adriafil Garens & Design.

Het patroon komt van dit blog. Mocht je Italiaans niet zo goed zijn, als je even naar beneden scrollt heb je een Engelse vertaling. Het is echt een eenvoudig maar zeer doeltreffend patroon. 
Ik heb even een Nederlandse vertaling gemaakt.
In het Engels worden 2 handige afkortingen gebruikt die zich niet zo makkelijk laten afkorten in het Nederlands. Ik gebruik dus de Engelse afkorting, dit betekenen ze:

KFB: : knit into front and back of stitch = brei recht in de voorste en achterste lus van de steek om te meerdere (je meerdert 1 steek)
KFBF: Knit into front and back and front of stitch = brei recht in de voorste, achterste en nog een keer in de voorste lus van de steek (je meerdert 2 steken).
Om dit te verduidelijken moet je zéker even dit filmpje bekijken.

Brei de omslagdoek met rondbreinaald 5mm - 80 cm (je begint onderaan)
1e nld: zet 1 steek op
2e nld: KFBF (= 3 steken)
3e nld: Brei alles recht
4e nld: 1recht, KFBF, 1 recht (= 5 steken)
5e nld: brei alles recht
6e nld: 1 recht, KFB, recht tot de laatste 2 steken, KFB, 1 recht (= 7 steken)
Herhaald nld 5 en 6 tot 11 steken op de naald
Brei de omslagdoek vervolgens elke naald:
5 steken recht, omslag, alle overige steken recht breien.
Da's alles. 😀
Het garen doet de rest!

Brei een kleurtje op en neem dan een andere kleur - net wat je leuk vindt!

Zebrino: 53% wol, 47% acryl - 50 gram=125 meter € 4,25 per bol
We hebben deze keuren op voorraad:
Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 62 Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 63Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 65Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 64 

En kun je niet meer stoppen met streepjes? Dan is dit zeker wat voor jou! 😊


foto van Adriafil Garens & Design.
(Foto Facebook Adriafil)

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig garen vind ik dit. Ik kijk hier verlekkerd naar. Het probleem zit m in de wol voor mij, ik ben bang dat het kriebelt...daar heb ik snel last van...
    Best wel raar, want ik brei sokken met sokkenwol en aan mijn voeten heb ik er geen problemen mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij nader onderzoek...is het merino wol? Dat schijnt niet te prikken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat laat je weer mooie dingen zien en geef je goede uitleg. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen