vrijdag 29 april 2016

Workshop Fair Isle

Nou, dat belooft toch heel wat te worden hoor, ons Brei- en Haakfestival op 4 juni! Wat een enthousiaste reacties (er wordt zelfs een busreisje georganiseerd - hoe leuk is dat?!), het wordt steeds leuker! De Markt is heel groot, dus je kunt er altijd bij.

Nu Wieke toch in de buurt is, gaat ze op vrijdag 3 juni in onze winkel nog een workshop Fair Isle breien geven. We starten om 14.00 uur (tot 16.00 uur), en je leert alle ins en outs van deze techniek!

Je leert deze middag de eerste beginselen van het breien met 2 kleuren. Je moet wel de techniek van het breien op een rondbreinaald beheersen (recht breien).

-  vrijdag 3 juni van 14.00 - 16.00 uur
-  kosten € 25,00 (inclusief 2 bollen Rowan Fine Tweed, koffie en thee en na afloop een patroon om een telefoonhoesje in Fair Isle techniek te breien)
- Je leert de magic loop, 2 manieren om de draad mee te nemen, en alles over de juiste draadspanning.
- Je kunt je opgeven per mail:  jaffari@zeelandnet.nl

- Zelf meenemen (of bij ons aanschaffen) - een rondbreinaald 2,5 of 3 mm - 120 cm lang (80 of 100 cm mag ook, maar Wieke vertelt je waarom 120 handig is)

Wacht niet te lang met opgeven, want vol = vol :-)

Al vast wat inspiratie opdoen? Deze prachtige baret is ook gemaakt in deze techniek:

Het ontwerp is van Marie Tallin en het patroon kun je kopen via Ravelry. Gebruikt is het prachtige garen van Rowan: Felted Tweed. 
Liever iets maken wat niet gelijk goed moet passen? (maak het jezelf niet gelijk te moeilijk!):
Deze tas is erg leuk!

Ook dit patroon vind je op Ravelry (gratis). 
En uiteraard vind je op de website van Wieke een aantal schitterende patronen voor omslagdoeken, hier vind je ze allemaal. (overbodig om te zeggen: hele duidelijke, uitgebreide Nederlandse patronen!)

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Helaas kan ik 3 juni niet, anders was ik graag gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Stuur even een mailtje naar jaffari@zeelandnet.nl

      Verwijderen
  3. Hoeveel logees kan je leggen Jeanet??? Dan komen we vrijdag naar de workshop, blijven logeren en op zaterdag lekker breien op de markt, geweldig!!!
    Grtjes, rita.