Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 15 december 2015

Zeemeermin

Ze zijn razend populair, en dat is best te begrijpen! Want onder zo'n Zeemeerminnendekentje lig je natuurlijk wel heel lekker op de bank!

Ik zocht een aantal patronen voor jullie op:

Deze is gebreid, je kunt 'm rond breien of als een lap.
Het patroon is te koop op Ravelry of Etsy (Engels)


ooooooow, en de mini-versie is wel erg schattig:


Patroon (Engels) te koop via Ravelry.

Deze is gehaakt:

Ook dit patroon is te koop via Ravelry


Er zijn best veel patronen in omloop, op Ravelry vind je er verschillende, de meeste zijn in het Engels. Maar via deze website kun je een Nederlands patroon vinden, klik hier.
Bedenk dat haken meer garen gebruikt dan breien, en schubben gebruiken nóg meer garen.

En voor de jongens dan misschien deze maken?


Patroon te koop via Ravelry






15 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een van de patronen opgeslagen. Kids vinden dit toch altijd leuk, weer eens wat anders dan een dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er ook een Nederlandse breibeschrijving voor een meermin-deken?
    Oma Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is er ook een Nederlandse breibeschrijving voor een meermin-deken?
    Oma Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ZOU HEEL GRAAG HET NEDERLANDSE PATROON WILLEN HEBBEN, WIE WIL HET VERTALEN?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie weet of er ook een breipatroon is van de zeemeerminnenstaart?
    Ik ben hier nl. naar op zoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie weet of er ook een breipatroon is van de zeemeerminnenstaart?
    Ik ben hier nl. naar op zoek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hem maar helaas in het engels en ik kan het niet vertalen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het patroon van de zeemeerminnenstaart gekocht helaas Engels, wie kan hem voor mij vertalen zodat ik hem kan breien. Annie Janssen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het patroon van de zeemeerminnenstaart gekocht helaas Engels, wie kan hem voor mij vertalen zodat ik hem kan breien. Annie Janssen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben op zoek naar de Nederlandse versie hiervan, wie kan mij helpen.
    Miranda van Veggel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuk project! En wat een leuke foto van het meisje in het raam met een gehaakte staart en een boek en een diadeem op het hoofd. Ik wilde vragen of ik die foto mocht gebruiken voor mijn nieuwe website? Die is nog niet in de lucht. De oude is www.debreischool.com. Ik gebruik het alleen als leuk plaatje, voorbeeld wat gemaakt kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto is niet van mij, maar van de websites die erbij zijn vermeld.

      Verwijderen