Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 10 december 2015

Voorbereidingen

Aanstaande zaterdag houden wij weer open Handwerkmiddag. Aan zo'n heerlijke, inspirerende middag gaat behoorlijk wat voorbereiding vooraf.
Is alles op voorraad? Is de workshop goed voorbereid, is alles in huis, iedereen gemaild?
En vooral: is alles al opgeruimd..... (retorische vraag, natuurlijk niet!!). Vooral in het atelier achter de winkel moet ik opruimen, terwijl manlief nog een enorme tent-op-maat fabriceert in onze veel te kleine ruimte. (ja, het spettert wel eens!)

Maar ook hele leuke dingen worden klaargemaakt: zo hebben we heel veel theezakjes gemaakt met de heerlijkste theetjes van Sjokadoo.


Kwamen er op de valreep nog heel veel mooie kleurtjes binnen....


....die nog een plekje moeten krijgen in deze kast (Help!)
- Is een illusie, gaat toch niet lukken -


Nieuwe wolletjes nog even rechtleggen, kasten vullen, even aaien :-)



En dan nog de etalage in Kerstsferen brengen, patronen klaarleggen, lunch voorbereiden, cake bakken, voorbeelden schikken. vakken vullen en rechtleggen, Stoelen sjouwen en zorgen dat dit atelier toegankelijk wordt voor tientallen dames. Appeltje, eitje...... :-)


En kan het er niet in? Dan gaan we maar in onze keuken verder! Er gaan heel veel makke brei- en haakschapen in een hok. Iedereen is van harte welkom vanaf ca. 13.30 in onze winkel om samen met anderen te haken en breien, inspiratie op te doen (neem vooral een tas met je werkstukken mee!).
Wieke van Keulen vertelt over haar nieuwe tijdschrift en neemt voorbeelden mee. Uiteraard neemt ze ook de Fair Isle Sampler mee.

Kosten: nop, nada, nikkes.....
Maar er staat in de winkel wel een pot waar ik aandacht voor wil vragen. Onze dochter Miriam gaat in de Meivakantie naar Kenia en heeft sponsoren nodig voor haar project! Dus geef ik Miriam even het woord:

Hallo lieve lezers!

Miriam hier! Pfoe... Nu maar hopen dat ik net zo goed kan bloggen als mijn moeder, ik zal mijn best doen! Maar ik kom hier om jullie te informeren over mijn reis naar Kenia. Het is namelijk een best groot project en dat kan ik natuurlijk niet alleen, dus ik heb jullie hulp nodig.

Mijn middelbare school, CSW van de Perre, is namelijk heel erg betrokken bij goede doelen en projecten en Kenia is daar een van. Het project waar we aan deelnemen heet KenNeth Friends, dit staat voor Kenya-Netherlands Friends. Het werk van de stichting richt zich op het ontwikkelen van projecten waardoor de lokale bevolking nieuw toekomstperspectief krijgt op sociaal maatschappelijk gebied. Dat is een heel handje vol moeilijke woorden, maar het komt er simpelweg op neer dat de stichting een soort 'dorpje' bouwt. Dit project is al langere tijd bezig en staat zeker niet stil, zo gaan wij verder waar de andere groep gebleven is. 


Vorig jaar is er bijvoorbeeld een fundering gelegd. Dit stelt niet heel veel voor, omdat beton duur is werd de vloer opgevuld met stenen en werd daar beton over heen gegoten. Komende Meivakantie gaat we 2016 groep, wij dus, verder aan de gebouwen. Zo helpen we met metselen en schilderen. Ook worden er tuintjes gelegd waarop de bewoners hun eigen groente kunnen gaan verbouwen. 

Jullie zullen wel denken, 'Nou Miriam, dat is allemaal leuk en aardig maar wat moet ik hier mee?' Ik zal het jullie vertellen... Jullie hoeven niet te helpen met bouwen, of bonen planten of kinderen verzorgen, laat dat maar aan ons over. Waar ik jullie voor nodig heb ik het sponsoren van ons project! Kenia ligt nou niet bepaald om de hoek en de materialen voor de huizen komen helaas ook niet uit de lucht vallen (of nou ja, helaas, gelukkig vallen er geen bakstenen uit de lucht in Kenia!), jullie snappen vast wel dat hier best een prijskaartje aanzit. Ik moet ongeveer €1500,- ophalen... Helaas heb ik dat ook niet onder mijn kussen liggen... Een deel van het geld is natuurlijk het vliegticket, maar gelukkig heb ik zelf al wat opgespaard, jullie kunnen de materialen bijvoorbeeld sponsoren.

Ik heb alle hulp nodig! Elk kleine beetje telt... Een of twee euro is al genoeg, dat is toch al weer een of twee euro meer dan gisteren. Zo helpen we voor bijvoorbeeld €30,- al een weeskind met o.a. medische/sociale controle, onderwijs en voeding! Want let's face it, jullie moeten niet sponsoren voor mij, maar voor alle kinderen en ouderen die onze hulp hard nodig hebben. 

Nou, heel lang verhaal... Maar ik wil dus vragen of jullie komende zaterdag een bezoekje komen brengen en even willen stoppen voor een eurootje in mijn pot. Zelf ben ik vanaf ongeveer 14:00 weer aanwezig, dus zijn er nog vragen of opmerkingen, kom even langs! Kan je zaterdag niet komen en wil je mij toch helpen? Don't worry! Er komen komende maanden nog wel meer acties en blog berichtjes, en als ik jullie het leuk vinden wil ik jullie best op de hoogte houden. Wie weet? Misschien schrijf ik wel net zo leuk als mama ;)




9 opmerkingen:

  1. Ha Jeannette, pas op, je hebt concurrentie in blog-land! Voor de handwerkinspiratie blijf ik trouwens graag bij je langs komen. Ik kijk nu al uit naar de kerstvakantie, dan mag ik weer aan een nieuw project beginnen, maar eerst bij jou in de winkel wol kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan niet komen maar wil graag 15 euro storten voor het projekt van Miriam. Hoe moet ik dat doen.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Baukje,
      Daar zal Miriam natuurlijk heel blij mee zijn, als je even een mailtje stuur naar jaffari@zeelandnet.nl stuur ik je de gegevens.
      Hartelijk dank!
      Jeanet

      Verwijderen
  3. Goed gedaan Miriam!! Helemaal duidelijk wat er gedaan wordt en waarvoor de sponsoring is. Gelukkig is er volgend jaar nog gelegenheid om bij te dragen, want morgen komen gaat me niet lukken.
    Heel jammer om niet te kunnen komen, maar we zijn hier zondag met z'n 11-en en daarvoor ben ik druk aan het voorbereiden. Net zoiets als jouw atelier Jeanet ;-). Veel herkenning dus in jouw verhaal vandaag, al zit het hier vooral in cadeautjes kopen, boodschappen doen, kamer "verbouwen" en kerstversieringen aanbrengen.
    Volgend jaar komen er nieuwe kansen :-). Succes morgen!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kom ook (even)...lijkt me erg gezellig en ik ben benieuwd naar het tijdschrift van Wieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jeanet en Miriam,
    Wat jammer dat ik zo'n eind van Arnemuiden af woon. Mijn goede vriendin Marian komt naar de workshop van Wieke (zij wel... de bofkont) en natuurlijk kan ik haar vragen om iets namens mij te doneren maar liever maak ik zelf wat over. Miriam wil jij het rekeningnummer hier "gewoon" aan me opgeven? Ik weet zeker dat er veel meer trouwe volgers van "blij dat ik brei" jouw "project" willen steunen. Geef je ff de gegevens door? Fijne dag toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wát een leuk blog!!! Leuke schrijfstijl Miriam!! Van je moeder ben ik al lang fan, maar van jou kan ik het worden!! Ik kom niet naar Arnemuiden, maar vind het wel leuk om je met 10 euro te sponsoren!!
    Ik stuur een mailtje naar je moeder....die krijgt het er maar druk mee! Succes allebei met alle gezellige drukte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Myriam, je kan dit net zo goed als je mama! Echt knap gedaan en duidelijk. Zou je via de winkel niet wat kleine spulletjes die vrijwillige creatieve handen maken in jullie winkel of elders kunnen verkopen? Ik denk daarbij aan sleutelhangers of zo. Op zo'n creatieve namiddag kan iedereen toch wel zo'n klein dingetje helpen maken en kan jij ze verkopen voor sponsoring. Helaas kom ik niet naar de handwerkmiddag. Misschien binnenkort ergens een rekeningnummer vermelden als dat mag?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Miriam, Pas op als je naar Kenya gaat. Het is een virus hoor!! Je wil steeds weer terug. Ik hoop in junuari weer te gaan, en als ik in de winkel kom gaat er zeker wat in de pot. Ik ben erg benieuwd waar jullie project is.
    Ik hoor of lees dat vast nog eens. Succes met je actie's Gr Corrie

    BeantwoordenVerwijderen