Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


maandag 14 december 2015

Update

Ziezo, dat was heerlijk bijkomen gisteren. Geen winkel, geen mailbox, even geen werk (je snapt wel dat ik naast Jeanet-van-Blij-dat-ik-Brei ook nog echtgenote, moeder, dochter, zus, stief- en schoonmoeder, oma en nog van alles ben..., om "mezelf" niet te vergeten). En na een fijne zondag kan ik vanmorgen weer fris aan de slag.

Even een pannenlappen-update: de belangstelling is overweldigend! Mijn mailbox blijft maar vragen en bestellingen spuwen (waarvoor uiteraard hartelijk dank). Nu werd vrijdag laat weer nieuwe katoen bezorgd, maar helaas niet mijn volledige bestelling geleverd. Dus moet dat vandaag even rechtgezet worden maar de nieuwe lading komt pas weer morgen hier. Voor de bestellers: heel even geduld nog - het komt er echt aan!


Ondertussen is mijn lijstje van onderwerpen waar ik over wil bloggen gigantisch... het liefst wil ik ook alles nog eens mooi op de foto zetten. Dochterlief is meestal een gewillig model. Wees eerlijk, sjaals, mutsen, truien: het ziet er leuker uit met een fris koppie van 15 dan met mijn peper-en-zoutkleurige hoofd met onderkin. Bovendien zijn selfies niet mijn specialiteit...... Maar ik zie mijn kinderen in deze dagen nauwelijks nog met daglicht en op een of andere manier denk ik dat ze het niet waardeert dat ik haar nu (7.00 uur 's morgens) een sjaal omdoe voor een foto....dus een fotootje op een te klein paspopje:


Ans haakte een heerlijk warme omslagdoek naar het nieuwe patroon Juliette van Annelies van Vicarno. Ze haakte met Extra Merino 120 van Schachenmayr, een heerlijk warme 100% merino. Je kunt dit garen wassen op 40 graden in de wasmachine (en in de droger volgens het etiket maar dat heb ik nog nooit durven uitproberen). 


De sjaal is afgewerkt met een grappig bolletjesrandje.


Je kunt de sjaal eigenlijk haken in elk garen dat je mooi vindt. Het patroon is te vergroten zodat je de grootte zelf bepaalt. Met merino op haaknaald 4 heb je ca 7 bollen nodig. Het patroon (uitgebreid en in het Nederlands) koop je via Vicarno.com of Ravelry. Het patroon is ook bij ons te koop, in combinatie met haak- of breigarens.



En dan nog dit :-)
Heb je kennis genomen van het irritantste Nederlandse woord van 2015? Dat is "me", in het foute gebruik als: "me blog, me kinderen, me salaris". Daar kon ik me wel in vinden :-)
Ik dacht dat ik het Nederlands wel aardig beheerste maar ik betrap mezelf ook wel eens op een foutje op mijn blog: typefoutjes, stijlfoutjes, een enkele keer een foute vervoeging. Maar met alle Engelse woorden die tot Nederlands gebombardeerd zijn heb ik nog wel eens wat moeite. Zoals de vervoeging van updaten (geloof het of niet, dat is tegenwoordig een Nederlands woord) - ik ben sprakeloos! Miriam zocht het voor me op, dit móest ik even met jullie delen.



Bij deze, jullie zijn weer helemaal geüpdatet :-)
En de goede vervoeging van googelen - niet te verwarren met goochelen - vind je hier.
H'm, ik voel me opeens niet meer zo jong....



6 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat groeit onze taal :-). Dat moet ik eens even googelen!
    Een heerlijk verhaal Jeanet, ik heb er van genoten!! Nu maar weer verder ME huis opruimen :-D!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiedag zeg, knap dat jij op de vroege maandagmorgen, met een vermoed ik nog wel chaotische atelier/winkelruimte, ergens energie vandaan haalt, terloops even dat inkijkje in jezelf, ons toch weer van alles voorschotelt. (Wel erg veel bijzinnen zie ik nu).
    Ik wilde alleen even zeggen dat wij gisteren een soort Arnemuiden-dag hadden met de stoofpeertjes met glühwein en de truffels van Sjokadoo en de bolussen van de bakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Jeanet, voor dit mooie blogbericht. En wat heb je het weer druk !!! Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik erger mij vaak aan onjuist taalgebruik, zoals "me" waar het "mijn" moet zijn. Of nog erger" ik irriteer me daaraan...in plaats van "dat irriteert mij" en " ik erger mij daaraan". Zal de generatie zijn (ik ben 50 jaar).
    Maar ik vraag me toch af waarom geupdatet eindigt op een T. Is dat omdat het werkwoord updaten oorspronkelijk niet uit het Nederlands komt? Want volgens de regels van het KOFSCHIP zou het moeten zijn: geupdated.
    In ieder geval, je was er vandaag weer vroeg bij! Je atelier/winkel inmiddels weer op orde? Helaas is het voor mij vanuit Drenthe een heel eind rijden naar jouw winkel, maar mocht ik ooit die richting uit gaan, kom ik zeker eens langs, ik geniet altijd van je verhalen en van de foto's uit je winkel.
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boordje, om de omslagdoek heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijken wel op de franse rijtjes van vroeger hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...