Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 1 december 2015

Dubbel

Deze kol staat iedereen goed :-)
Wat een leuk ontwerp, met deze 2 lagen.


Je vindt het gratis patroon bij Moogly, beschreven in het Engels maar met ook een haak-schema voor het kant-achtige deel. 
De kol is gehaakt met een merino (lekker zacht!), een vergelijkbare merino is bijv. Schachenmayr Merino  Extrafine 120. (ca. 2 à 3 bollen van 50 gram voor de effen zijde, 2 bollen voor het kant).


Uiteraard kun je ook heel ander garen gebruiken. Pas dan het aantal steken en je haaknaald aan.
Neem niet te dik garen, want het wordt wel een dubbel-laags kol.



5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kol. Best een beetje chique met dat kant.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kol, echt een model dat iedereen wel gaat mits je de kleuren wat aanpast.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gaaf hoor.. ik wou mijn sjaaleigenlijk voeren met fleecestof maar dit is ook erg leuk..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen