Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 2 mei 2015

Vilten

Eerder liet ik jullie al eens zien wat een prachtige dingen je kunt maken van Aade Long-garen, je vindt het hier op een rijtje. Maar nu heeft Jellina weer iets nieuws aan het rijtje toegevoegd, kijk maar mee:

Foto
Hoe mooi is deze tas! Kreun, mijn wensenlijstje wordt zo alleen maar langer.... :-)
Op het blog van Jellina kun je terug vinden hoe zij deze tas maakte (gehaakt!). Ze maakte gebruikt van het feit dat deze Aade wol vervilt in de machinewas - precies mooi om dit effect te krijgen. Superstevig ook! (Uiteraard kun je deze techniek ook gebruiken met breien).

Hier een foto van haar tas vóór het vilten:

Foto

en erna:

Foto

Deze tas maakte ze al eerder, met hetzelfde garen (regenboog), je vindt het hier op Jellina's blog.

Picture

Die zag er eerst zo uit:

Foto
O jongens, ik wou dat ik een een paar nachten door kon gaan....de dagen zijn te kort.
(zonder de volgende dag van chagrijn om te vallen uiteraard....!)



6 opmerkingen:


  1. Wow, wat een prachtige tas en wat een geweldig garen! Het vilt echt prachtig.

    Fijne zondag en een lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt prachtig... Ik heb net zo'n wensenlijst als jij, die groeit ook alsmaar...
    Heel fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt prachtig geworden, en weet je als je meer tijd hebt. Wil je gewoon nog meer maken. Zo werkt dat gewoon.
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Zelf heb ik me nog niet aan het vilten gewaagd. Lijkt me eng om zo'n mooie tas te wassen en te moeten afwachten hoe hij er daarna uitziet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zooo! Mooi gemaakte tas, heb meteen even bij Jellina gekeken

    BeantwoordenVerwijderen