Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 26 mei 2015

Tas

Na een lang Pinksterweekend - dat weer heel anders liep dan gepland - gaan we vandaag weer aan de slag. Straks ga ik de mailbox doospitten, maar eerst nog even een ideetje lanceren.
Deze tas is snel te maken en handig voor boodschappen of strandtas (of om heel veel bolletjes wol in te vervoeren!)



Deze leuke tas werd gehaakt door Ingrid van Studio 92 Designs. Ze gebruikte hiervoor dikke katoen en het patroontje vind je (Engels, gratis) op Ravelry of Craftsy. De bodem is gesloten en het grootste deel van de tas is opgebouwd uit (dubbele) stokjes en lossen. Je kunt het patroon ook aanpassen aan je wensen, garen en grootte. Op Ravelry zie je al heel veel verschillende exemplaren voorbij komen.

Door het open patroon verbruik je niet zoveel garen en wordt je tas niet zo zwaar. Heb je liever een gesloten tas? Dan kun je overwegen om een contrasterende voering er in te naaien!

8 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke tas. Echt iets voor mijn moeder. Ik heb hem opgeslagen :-). Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal verlopen weekends niet zoals ze gepland waren helaas, maar hopelijk heb je toch wat kunnen relaxen. Je vond weer een hele leuke tas voor ons Jeanet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een heel leuke tas en makkelijk om te haken. Heb er voor de vorige strandvakantie twee gehaakt. Ideaal!

    Ik had er geen voering in, maar deed de kleine spulletjes (zonnecreme, portemonneetje, lippenbalsem) in een los etuitasje. Werkte perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Fabienne, kan jij mij misschien helpen met de vertaling van de tweede toer van het net gedeelte, sk ch-4sp.
      Ik ben begonnen en het gaat prima, maar ik weet niet wat ze hier bedoelen.
      Alvast bedankt!!!!!

      Verwijderen
  4. Heel handig. De tas neemt leeg weinig plek in. En je kunt er lekker veel in meenemen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk!! Ik heb het patroon vertaald en wil graag beginnen, maar kan iemand mij vertellen wat er word bedoeld met sk ch-4sp?! Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen