Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 maart 2015

Opwarmertje

Zo, dát viel even tegen vandaag! Baadden we gisteren nog in het zonlicht, dacht ik stiekum dat het noooit meer koud zou worden..... aargh! Vandaag begon de dag met mist en hier in het westen was het donker, grauw, kil en zo koud! O ja, het is nog maar maart :-(

Maar de lente is écht in aantocht, dus voor vandaag een opwarmertje voor het voorjaar. Voor die dagen dat het nét even kouder is dan je had gedacht.


Van de nieuwe kleutjes Noro Taiyo 4Ply haakte ik een lentesjaaltje. Niet te warm, niet kriebelig, heerlijk luchtig, niet moeilijk en met Noro wordt het altijd kleurig.
Vorig jaar blogde ik eens over het sjaaltje met lossen en stokjes van Joke en dit inspireerde tot dit: 


Ik veranderde het patroon iets, ik zette 290 lossen op (deelbaar door 20 plus 10 - dit is de lengte van je sjaal) met haaknaald nld 3½ mm en ging vervolgens toeren maken met telkens 10 stokjes, 10 lossen. Sit herhaal je tot het eind van de toer, eindig met 10 stokjes. Dat is alles :-)

Ik haakte bijna 2 bolletjes op, en liet wat garen over voor evt. franjes. Ik twijfelde nog even, zal ik een kolletje maken.... (ik hou van kolletjes-die kan ik niet zo makkelijk verliezen!), maar nee - bij je plan blijven Jeanet - het werd een sjaaltje!


Ik knipte van het restje garen franjes en hier is-tie:



De sjaal werd (zonder franje) ca 20 x 170 cm. Maak je geen franjes, dan kun je het garen gebruiken om de sjaal wat langer of breder te maken. Wil je een hele ruime of lange sjaal - neem dan 3 bolletjes!

Noro Taiyo 4Ply - 50 gram 410 meter. 50% katoen, 17 % wol, 17% polyamide, 16 % zijde!
€ 10,50 per bol.
Verkrijgbaar in prachtige kleuren. Deze kleuren heb ik op dit moment op voorraad:


Hier laat ik de bolletjes zien. Ik heb een stapel neergelegd, want elk bolletje ziet er anders uit hoewel het wel dezelfde kleur is...

kleur 37

kleur 45

kleur 47

kleur 48

kleur 49

kleur 63

kleur 64

kleur 68

kleur 70

Natuurlijk mag je bestellen, mail dan even de gewenste kleur, de hoeveelheid en natuurlijk je adres!

Nog meer Noro Taiyo-inspiratie nodig? Deze Vensterruitjes-kol is nog steeds razend populair!


Deze Butterfly-kol van Wieke met met hetzelfde garen gemaakt:


De schitterende Hopscotch sjaal (ook van Wieke)


De Dolly Dots van Wieke (die is net zo fan als ik van dit garen!)


en last but not least natuurlijk de sjaal die Jeanet heet!


Zoooo - weer inspiratie genoeg
(en al deze patronen zijn ook nog eens bij ons te koop!)










3 opmerkingen:

  1. Wat kan Nederland dan groot zijn .. hier in het oosten was het de hele dag prachtig weer en warmer dan gister. Liep echt een beetje voor gek met mijn winterjas en sjaal.. Zag al mensen met t-shirts aan op de fiets.... Lekker veel inspriratie weer...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, wat een prachtige sjaal Jeanet!! Hij lijkt me heerlijk voor het lenteseizoen! (Al was dat hier inderdaad gisteren ver te zoeken, bbrrrr ;) Als afwisseling van het breien aan de deken is deze ook superleuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen