Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 16 maart 2015

Kippetjes

Nu het voorjaar wordt krijgt iedereen het weer in zijn bol met eitjes, lammetjes, bloemetjes en konijntjes. Op allerlei manieren zoeken we symbolen voor nieuw leven. Deze week vieren we weer het Perzisch nieuwjaar (eigenlijk toch een veel mooiere tijd om het nieuwe jaar te vieren dan ergens in januari, ach - historie verander je niet zomaar!).

Deze grappige BeanBags Kippetjes passen er dus wel bij. Je kunt ze vullen met bonen, maar een beetje lavendel kan natuurlijk geen kwaad :-) Leuk voor op de paastafel .

Cute crochet chick beanbags ... how cute would this be with an egg-shaped board to toss them in!?

De basis is een soort zakje, en met een paar steekjes en in de juiste kleuren wordt het een kippetje!
Je vindt de beschrijving hier- In het Engels maar met heel veel foto´s. Hoe dikker het garen, hoe groter je kippetje wordt!

3 opmerkingen: