Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 maart 2015

Haasjes

Het lijkt er vandaag even niet op, maar de lente komt er echt aan. Vanmorgen gingen de vogels al aardig uit hun dak - o, wat heb ik dat gemist! - en overal zijn de tekenen van een naderende lente zichtbaar. De tijd voor zware kollen, dassen en wanten is een beetje voorbij (ik kan niet beloven dat ik er niet meer over blog, hoor!), en het is weer tijd voor wat luchtigers. Deze haasjes/konijntjes zijn doddig:


Het gratis patroon vind je op dit blog. De taal is Turks, maar voor een wat ervaren amigurumi-haakster zit er een duidelijke logica in. 
De blosjes (op de wangetjes, in de oortjes en op de voetjes/handjes) en de paar steekjes borduurwerk maken het helemaal af.

4 opmerkingen:

  1. Geweldig zien ze eruit! Echt iets voor haakfans.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke haasjes...en veel werk!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een schattig stel haasjes zo samen. Leuk dat ze er net als echt haasjes allemaaal net anders uit zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen