Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 maart 2015

Grachtengordel

Tegenwoordig wonen wij op stand! Voor hetzelfde geld wonen wij sinds kort niet meer in een eenvoudige dorpsstraat in een slaperig dorp (excuses - stadje), maar wij hebben sinds kort een heus Grachtenpand. Heel sjiek is onze straat veranderd in een soort Amsterdams tafereel met diepe grachten en heel veel bruggetjes - voor niets!


De electrische aansluitingen worden vernieuwd, evenals de waterleidingen. De mannen komen vast allerlei verrassingen tegen in zo'n oud stuk van het dorp. (ha, zo'n goudenmunten-schat uit 1572 toen Arnemuiden de kant van de Geuzen koos, en vervolgens vrijwel compleet werd verwoest door de Spanjaarden. Er heeft vast een koopman zijn rijkdom uit voorzorg in de grond gestopt ergens in het ondergrondse gangenstelsel waar we nog wel eens resten van vinden!)
Of ons pandje nu in waarde is gestegen, betwijfel ik wel :-)


Overigens is onze winkel nog prima bereikbaar (en anders misstaat zo'n bruggetje helemaal niet), en op de Markt kun je gewoon nog parkeren. We zijn bereikbaar vanaf de Zuidwal, waar je een heel klein stukje (voorzichtig!) mag rijden tegen het eenrichtingsverkeer in.

Tot gauw!


7 opmerkingen:

  1. Hahahahaha! Ik las eerst je tekst en zag pas toen de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hoor! Opgeschaald, noemen ze zoiets toch?
    Nu wonen jullie dus ook in "De Gouden Bocht". ha,ha.
    Nel Wisse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wordt de winkel toch bijzonder. Het zou helemaal top zijn als juist voor jullie deur iets ouds en waardevols zou worden gevonden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n schat zou wel een mooie stukje extra publiciteit zijn.. Voor de deur van de gezelligste winkel in het mooie Zeeuwse stadje Arnemuiden.. Zie je de krantenkoppen al voor je? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je heel snel kijkt lijkt het alsof er echt water onder de bruggen loopt haha! Leuke post! Succes met de opgravingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als jullie net zo veel regen hebben gehad als wij de afgelopen dagen, dan is zo'n gracht zo gek nog niet! Ik hoop dat de Markt er gauw weer uit zal zien zoals het hoort...

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, laten ze die geul nu maar vol lopen met water.
    Dan ziet het er inderdaad uit als klein-Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen