Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 13 maart 2015

Feestje!

Een Feestje - dat wordt het morgen!

Een heerlijk creatief feestje, met heel veel creatieve mensen bij elkaar. Er moet nog heel veel gebeuren hoor, voor ik morgen al die mensen kan bergen. Het Atelier moet nog helemaal aan kant, heel - heel veel stoelen erin, verplaatsen, opruimen, maar dan kunnen er lekker veel mensen in.
Heb je zin om morgen ook te komen handwerken? Kom dan langs! Samen met veel anderen breien en haken, kletsen en bewonderen, nieuwe dingen leren en bloggers ontmoeten! Vanaf half 2 ben je van harte welkom - de koffie staat klaar!



En een Feestje was het ook om te haken met het nieuwe garen Vinnis Serina. De zachte bolletjes nodigden me al zo uit om snel iets te maken, en ik koos voor een babyvestje. 


Je móet dit eens voelen! Met geen mogelijkheid kan ik de zachtheid overbrengen met een foto. Gisteren kwam er weer een doosje binnen en nu heb ik nóg meer kleurtjes. Dit garen is 100 % bamboo en wordt geproduceerd in Zuid-Afrika. Ik blogde er hier over.


Het leuke van dit garen (uiteraard naast de zachtheid en de prachtige kleuren) is dat het een draad-met-een-verhaal is. Je kunt over de mensen die het produceren hier lezen.

Ook nu weer kreeg ik de pakjes met een sticker van diegen die het heeft ingepakt - hoe leuk is dat!




Vinnis Colours Serina - 100 % bamboo. 111 meter per 50 gram, € 5,95
Voor het babyvestje gebruikte ik 3 bolletjes, en het patroontje van Vicarno. En ik vind het heel erg leuk dat Annelies (Van Vicarno) morgenmiddag ook komt! Komen jullie ook?



7 opmerkingen:

  1. Ik kan morgen helaas niet. Maar heel veel plezier, geniet van elkaars creativiteit!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje te ver voor mij én ik heb zelf een feestje :-)
    Veel plezier morgen, ben wel erg benieuwd naar dat garen!
    Groetjes, Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zou het leuk zijn om zomaar een keer aan te schuiven.
    Het Noorden van Drenthe is wel een beetje ver....
    En wat leuk dat je weet wie er achter Vinnis Colours zitten.
    Een fijne middag wens ik jullie.
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat me jammer genoeg niet lukken deze keer :-(, want ik weet uit ervaring hoe ontzettend leuk zo'n handwerkmiddag is.
    Het bamboegaren heb ik al even geprobeerd en ik ben het helemaal met Jeanet eens: het is heerlijk zacht en heeft een mooie glans. De kleuren zijn ook zo mooi, intens maar niet hard!! De volgende keer in Arnemuiden gaan er aardig wat bolletjes mee :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig allemaal en prachtige kleurtjes en wolletjes. En dat verhaal achter de wol uit Afrika, ja, dat doet de mens wat. Goed weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je het Vinnis Colours garen in zoveel kleuren verkoop.
    Heb het zelf in Namibie gekocht.
    Fijn dat het nu ook hier in Nederland is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je het Vinnis Colours garen in zoveel kleuren verkoop.
    Heb het zelf in Namibie gekocht.
    Fijn dat het nu ook hier in Nederland is!!

    BeantwoordenVerwijderen