Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 februari 2015

Zoooo veel kleur!

Zoooooveel kleur vandaag! Heerlijk op zo'n sombere dag. Weken had ik geen tijd om te kliederen en klodderen met wolletjes en verf, en vandaag planden Johanna en ik de hele dag in om los te gaan. Miriam deed na schooltijd ook nog mee. Voorproefje??



Hier werd ik heel vrolijk van! De strengen hebben nogal tijd nodig om te drogen - dit duurt een paar dagen. Vooral de wol/zijde is niet zomaar droog, maar ik laat beslist weer wat van me horen als de strengen naar de winkel gaan. En toen kwam óók nog een nieuwe bestelling Unicat binnen, met de eerste zomerkleurtjes. Ik heb de foto vanavond genomen, de kleuren wijken wat af van de werkelijkheid.

Met de klok mee:
Van linksboven - pepermunt - taupe naar mintgroen (minder blauw dan op de foto), prachtige kleur!
Middenboven: pimpelmees - middenblauw naar zachtgroen (!). Dat is niet zo goed zichtbaar op deze foto. 
Rechtsboven: amethyst, een vernieuwde versie. Fuchsiaroze naar donkerblauw. Een van mijn favorieten.
Rechtsonder: Bosviooltje - lila naar zachtblauw. Heerlijk lente kleurtje!
Middenonder: Rosalie, dieprood via roze naar beige/creme. Lijkt wat op de Valentijn of Magnolia van vorige jaar maar gaat dus niet naar wit.
Linksonder: horizon - grijs/beige/zand via creme naar prachtig blauw.


De voorraad is beperkt, maar er kan altijd nabesteld worden! De levertijd is op dit moment niet zo lang, ca 2-3 weken. 
De bollen zijn standaard 900 meter. Wil je een afwijkende lengte (bijv. 750, 1090 of 1270 meter), dan kan dat ook, deze lengtes hebben we niet standaard op voorraad maar kunnen besteld worden. Bedenk van te voren goed hoeveel meter je nodig hebt voor je projectje. Je kunt altijd mailen voor meer informatie.

Zo maakte Karin deze prachtige sjaal (750 meter - Kleur Carmen)




Ze gebruikte het patroon Zauberfeuer, te koop op Ravelry.



2 opmerkingen:

  1. O heerlijk Jeanet, al die kleurtjes... En met zo'n bol Unicat wil ik ook nog eens aan de gang, maar eerst al mijn lopende projecten afmaken hoor... Ik zie telkens zoveel moois...
    Fijne dag, liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Jeanet al die mooie kleurtjes in de handgeverfde wol maar ook de Unicatkleurtjes springen er weer uit, hier heb ik weer "jeukende handjes" :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen