Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 25 februari 2015

Workshop Verkorte Toeren en de Agenda...........

Wie vandaag in de winkel was, zal begrijpen dat ik vanavond nog een béétje moet opruimen :-)
Dozen wol die net waren geleverd werden al opengebroken, de restanten moeten nog in het vak. De voorbeelden uit de winkel liggen her en der, want iedereen wil en mag voelen, bekijken en passen. Terwijl het eten pruttelt, begin ik wel met bloggen - we zien wel wanneer het klaar komt!


Zo tussen de bedrijven door hebben we ook nog "even"een datum gepland voor een workshop waar veel mensen naar hebben gevraagd: Verkorte Toeren/Naalden!
Met regelmaat heb ik op het blog een idee laten zien waarbij deze techniek aan de orde komt, hier vind je er een aantal. Om dit goed onder de knie te krijgen geeft Ans op zaterdag 7 maart a.s een workshop.
We maken een proeflap waar allerlei varianten aan de orde komen zodat je een prachtig breiwerk zonder gaatjes krijgt en eindigen (als de tijd het toelaat) met een jojo-hiel!





Het is kort dag, dus als je mee wilt doen geef je je dan snel op!

Wanneer: Zaterdag 7 maart
Hoe laat: van half 2 - half vier
Waar: Atelier Jaffari - Markt 1 - 4341 EP Arnemuiden
Wat kost het: 17,50 (inclusief oefenmateriaal/wol. koffie, thee en lekkers - naalden 3½ of 4 mm zonder knop zelf meenemen of kopen in de winkel)
Opgeven: Per mail, telefoon (0118602300) of in de winkel

Nog een paar ideetjes op een rijtje waarbij deze techniek aan de orde komt:




....en er zijn er nog veel meer!

Dit is ook een hele leuke:

Je begrijpt dat ik niet alleen voor dit patroon ben gevallen, maar zeker ook voor die heerlijke luie stoel in the middle of nowhere :-)

Het patroon van deze deken vind je terug op Ravelry en bij Knitty. Je ziet het, 't is de moeite waard om deze techniek onder de knie te krijgen!

************

En verder kun je zeker nog in je agenda zetten:

14 maart: Handwerkmiddag! Heerlijk gezellig met elkaar handwerken, vragen stellen, elkaars werk bewonderen en inspiratie opdoen! Vanaf half 2 is de winkel open voor iedereen, koffie en thee staan klaar. 's Morgens geven Anke en Gonnie Grevers een workhop kralentasjes breien/haken. De workshops zitten al helemaal vol, maar uiteraard zijn ze er 's middags ook voor vragen en hun boeken over kralentasjes en Gelderse mutsen.
Iedereen van harte welkom!

1-2 mei: Vier-wervendagen op de Historische Werf in Arnemuiden. Twee dagen met allerlei activiteiten op de werf, Hier vind je meer informatie. Het is beslist de moeite waard om de Werf eens te bezoeken, het was voor ons een prachtige lokatie voor onze Visserstruien-expositie.

16 mei: De Zeeuwse Mee-brei-deken-dag! Doe je mee met de Zeeuwse Meebreideken en vind je het leuk om andere meebreisters te ontmoeten? Dan is deze middag speciaal voor jou :-)
De winkel is open voor iedereen, koffie en thee staan klaar. Anja en Stefanie zullen er ook zijn om vragen te beantwoorden en te vertellen over hun zoektocht naar de patronen van de Zeeuwse truien. Ook op deze dag zijn er allerlei activiteiten op de Werf, want de St. Hoogaars bestaat dan 25 jaar. Uiteraard is het museum dan ook geopend.

27 juni: Visserijdag! Een gezellige dag vol folklore, gratis gebakken visjes, marktkramen en gezelligheid, zie hier.

4 juli: Meet en Greet met Tertia en Jolanda van de CAL2014 en CAL 2015. Een superleuke middag rondom de prachtige dekens. Ontmoet Jolanda en Tertia persoonlijk en neem je deken mee. Vanaf 13.00 uur  is iedereen van harte welkom!

Al deze data komen nog een keer terug op mijn blog met details e.d.
En nu snel de puinhopen opruimen, mails beantwoorden, pakjes inpakken. Ik vraag jullie begrip als er op een mailtje niet direct gereageerd wordt, een pakje een dag langer op zich laat wachten, een vraag niet direct wordt beantwoord. Tenslotte moet hier ook wel eens een afwasje worden gedaan, een pleetje worden gepoetst, een wasje worden gedraaid, een toetsje worden overhoord, en wat gesusd in een gezin-met-twee-liefhebbende-doch-af-en-toe-opstandige-pubers. Maar daar blog ik maar niet over..... :-)

4 opmerkingen:

  1. Hallo Jeanet, op de foto van je winkeltje (jammer dat je zo ver weg woont, ik woon zelf in Almere!) hangt een mooie omslagdoek in rood/oranje.
    Is deze moeilijk te maken? Ik heb járen geleden wel veel gehaakt, ook patronen, maar wil het nu weer oppakken nu ik wat meer tijd heb (pensionering) Heb je er een patroon van en eventueel ook de wol?
    Hoor graag van je!
    Met vr.groet,
    Lucie Sneep
    Almere

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wie het nog niet kent, heel interessant! woonde je toch maar wat korterbij Jeanet, ik kwam naar elke middag die je inrichtte, hier vindt je zoiets NIET spijtig genoeg. Als het lukt komen we misschien wel in mei voor de meebreidekendag, lijkt me leuk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... vooral die deken in de heerlijke stoel is super mooi....
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo iedereen dat ik ben Daniel Steve uit Texas, Verenigde Staten. Ik zal graag delen de goedheid van God in mijn leven na zoveel maanden van het proberen om een lening op het internet en werd opgelicht, dus ik werd rusteloos en wanhopig in het krijgen van een lening van een legit geldschieter online. Maar als God zou hebben, ik zag een opmerking van een vriend genaamd William Ken en hij sprak over dit legit lening bedrijf waar kreeg hij zijn lening snel en gemakkelijk zonder enige stress zodat hij stelde me voor aan een man genaamd heer Mason Diego die een bedrijf genaamd Diego lening bedrijf, beheert dus heb ik gesolliciteerd voor een bedrag van de lening van ($170, 000.00USD) met lage rente van 2%, zodat de lening werd goedgekeurd en gestort op mijn bankrekening in minder dan 48hrs, dat was hoe ik was in staat om terug op mijn voeten te mijn gebroken bedrijf draaiende houden en ook te betalen mijn rekeningen dus ik iedereen van u die is geïnteresseerd adviseren ben in het verkrijgen van een lening zonder onderpand, geen credit-check, geen mede-ondertekenaar met slechts 2% rente en betere terugbetaling plannen / plannen, naar Neem contact op met de heer Mason Diego. U kunt hem contacteren via zijn e-mail: diegoloancompany@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen