Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 28 februari 2015

UFO

Hebben jullie ook UFO's liggen? Geen ruimteschepen maar van die UnFinished Objects? Ooit aan een trui begonnen en de mouwen nooit meer gebreid? Wel het achterpand - maar nooit meer het voorpand? Bolletjes tekort en nergens meer te krijgen?
Dan is dit een leuk idee:


Je hebt ergens een aftands voetenbankje, krukje of bankje, haal de kapotte zitting eraf. Het bankje schuur je grondig en geef je een likje hippe verf. En je UFO-voorpand transformeer je tot je nieuwe Footstool ! (of een kussen!)


Het idee vond ik  hier. Tip: span eerst een stuk stof in dezelfde kleur als het breiwerk over je voetenbankje. Door het spannen krijg je zeker bij grof breiwerk een stukje van de ondergrond te zien.
Zorg dat het breiwerk ook niet té dik is, bij de hoeken is het aardig proppen en het moet natuurlijk ook nog wel op het onderstel passen :-)

Heb je géén UFO? Dan máák je er toch een? :-)

9 opmerkingen:

  1. Hij ziet er prachtig uit! Mooie metamorfose. En ja, ik heb ook ufo's. Bedacht dat ik ze dit jaar af ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee!
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een slimme transofmatie van een lelijk krukje. Nu is het een krukje van deze tijd en de UFO heeft ook een mooi resultaat opgeleverd.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo prachtik, het is herrlijk!!! Dank je voor de mooie post, een liefs, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee! Heb hier ook veel UFO's liggen...Dankje voor de mooie inspiratie.
    creatrieneke.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik heb nog wel iets liggen, waar ik wat mee kan. Bedankt voor dit superleuke idee!!

    BeantwoordenVerwijderen