Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 13 februari 2015

Lief......

Zoooo - mijn werkweek zit erop :-)
Nou, nog niet helemaal - er moet nog wat geblogd worden, wat administratieve bezigheden, maar de deur van de winkel zit zowaar op slot. Wat een luxe! De treinkaartjes liggen klaar, de tickets uitgeprint. Haakwerkje voor 2 x 3½ uur treinen bij de hand (die nieuwe kleurtjes Noro Taiyo die deze week binnenkwamen lachten mij toe). Ik voel me als een kind dat op schoolreis gaat.


Volgende week begint hier de voorjaarsvakantie. Heerlijk een weekje wat minder vroeg opstaan, wat relaxter de dagen doorkomen (eeh, de winkel blijft natuurlijk gewoon open). En misschien tijd om aan de slag te gaan met al die nieuwe draadjes die binnendruppelen, en misschien met al die ideeën die ik morgen weer tegenkom. Wat doe ik mezelf aan - de Handwerkbeurs - alsof er niet genoeg ideeën en wensen in mijn hoofd rondspoken......

Zoals dit lieve muisje dat al zo lang op mijn wensenlijstje staat:


Ze heeft ook een broertje:

Knitting pattern for a boy mouse toy with a cabled sweater and shorts

Beide zijn patronen van Little Cotton Rabbits. Je kunt de Engelse patronen kopen via Etsy. De patronen zijn zeer uitgebreid, en beschrijven - naast het breien - ook hoe je de klaartjes en poppen in elkaar moet naaien en vullen. De knuffels zijn met 2 naalden gebreid en worden in elkaar genaaid. 

******

Wie weet tot morgen :-)

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke muisjes! Veel plezier in Zwolle!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ja, die little cotton rabbits ontwerpen zijn zoooo leuk!! Echte snoepjes; ik zou het doen Jeanet, zo'n muisje.
    Moest ik nog even grinniken over de "voorjaarsvakantie". Mijn Brabantse schoondochter, die nu in Vlissingen woont kent die term niet. Voor haar is dat de "Carnavalsvakantie". :-).
    Hele fijne dag gewenst morgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euhh.. niet tot morgen, maar ik wens je wel vast een hele fijne dag toe! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele gezellige dag morgen! En wat een mooi kleurtje Noro, dat wordt een fijne reis met zo'n leuk garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb een vriendin die de konijntjes van Little Cotton Rabbits heeft aangepast en er honden van breit die ze verkoopt om geld in te zamelen voor een hondenstichting. De patronen zijn enorm goed geschreven, heel uitgebreid, stap voor stap. Uiteraard wel in het Engels maar er zijn veel handwerkvertaallijsten beschikbaar (misschien moest ik haar mijn vertaaldiensten eens aanbieden ;-) Hele fijne dag Jeanet, geniet ervan! Ben best wel een beetje jaloers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke muizen echt schatjes waar je van kunt houden.

    BeantwoordenVerwijderen