Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 27 februari 2015

Heart -Blanket

Van sommige ideeën wordt je vrolijk :-)
Dat geldt toch zeker voor deze deken van het prachtige Noro garen.


Deze deken bestaat uit losse vierkantjes/stroken die later aan elkaar worden gemaasd. Door te spelen met het prachtige kleurverloop van de Noro Kureyon krijg je het kleurige effect.
Er wordt gewerkt in het patroon met de intarsia-techniek (breien met meerdere bolletjes/visjes).

Noro Kureyon (100%) wol heb ik zelf niet in de collectie (maar bij het zien van deze deken is mijn verlanglijstje wel langer geworden, want de kleuren van het garen zijn in het echt veel intenser dan deze foto doet suggereren). Het is ook een prijzig dekentje in deze uitvoeing (20 bollen) en er zijn best alternatieven te vinden. Kies in elk geval voor garen met een langzaam, geleidelijk verloop. 

Het patroon voor deze deken is te bestellen op Ravelry of vind je in het  Noro Magazine 05.


(bij het plaatje hierboven heeft iemand het hartje gebreid maar niet met de Intarsia-techniek, De draad van de achtergrond -kleur is meegenomen aan de achterzijde van het hartje)

Foto Ravelry


12 opmerkingen:

  1. Die is mooi.Krijg bijna zin om weer een deken te gaan maken.....

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer eentje voor de favorieten!! Hij is echt prachtig, ben alleen minder dol op intarsia breien. Maar tegen de tijd dat ik aan deze beauty toe ben ben ik daar misschien wel overheen ;-)).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaw dit is echt mooi. Zou ik graag maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ¡¡Fantástica!!
    Saludos desde España

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken! Weer eentje om te onthouden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen