Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 16 februari 2015

Deken in kleur...

Dekens, je kunt er nooit genoeg van hebben toch? :-)
Vooral als het zo koud is als vandaag, want terwijl de rest van Nederland genoot van een heerlijk zonnetje - moesten wij het in Zeeland doen met een hardnekkige, koude mist die net wegtrok toen de zon onder ging.... dus wij hebben heerlijk het haardje weer aangedaan en een dekentje erbij genomen!



Mattie maakte naar aanleiding van dit logje een geweldig mooie sprei. Een dekentje was niet groot genoeg, dus het formaat werd flink vergroot! Met vele tintjes Catania lopen de kleuren prachtig in elkaar over. 


Door te spelen met het toerental in de kleuren krijg je dit mooie effect.

Het idee komt van Fifty Shades of 4 Ply (niet te verwarren met Grey, haha!), waar je een gratis Engelse beschrijving vindt.


************
Vandaag zijn de patronen voor Februari van de Zeeuwse Meebrei Deken weer verzonden! We kregen best weer een hele bubs terug in ons postvak. We werden geweigerd (eeeeh, wat moeten we daar aan doen), of de postvakken zaten vol! Kijk even je postvakje na en ook even in de Spam-box.

*************


6 opmerkingen:

  1. Dit vind ik werkelijk een prachtige deken. Zo minimaal en zo kleurrijk! Zou er zo aan willen beginnen, maar het feit dat zoveel vierkantjes wit zijn weerhoudt me dan.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo eenvoudig en wat een prachtig resultaat! Ik heb alvast mijn patroontjes ontvangen in de mailbox, dankjewel, we kunnen aan de slag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, want naar aanleiding van hetzelfde blogje, maakte ik OOK die deken. Wel op z'n Bietjes. Dus ietsjes anders. Ik zal er toch eens foto's van maken en opsturen.

    BeantwoordenVerwijderen