Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


woensdag 26 november 2014

Winterkrans

Vooral in de laatste maanden van het jaar zie je ze aan de Nederlandse deuren teoorschijn komen: een deurkrans. Bij onze winkel siert Jacobus al jaren onze deur. Maar ik heb ook al zoveel andere leuke ideeën gezien. Deze krans is in elk geval zó gemaakt!

IMG_9302x

Kies voor een lekker grof garen (bijv Bravo Big - pennen 10), die vanzelf verloopt. Of zoek al je dikke-garen-restjes op. Maak een rechte lap die je om de krans heenvouwt en aan de achterzijde dichtnaait/maast.
Deze krans komt van het Deense blog van Susanne Gustafsson

Ach, en dan kom ik nog een paar leuke tegen......kijk maar mee en kies de leukste uit!

Van pompoms gemaakt (handig als je een pompommaker hebt, dan is dit zó gepiept!)
Van WIP-kits.

O, hoe doddig! Idee via Ravelry.

Easy DIY Winter Scarf Wreath
Van een oude sjaal (moet je die natuurlijk wél toevallig hebben liggen!!) 

Blijft een van mijn favorieten natuurlijk!! Ziet er zo simpel uit, maar dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen ben ik bang. Van Craft Addition.

Deze zijn ook leuk! 

Beautiful wreath!
Liever haken? Lekker bont met pompoms en balletjes-belletjes.

Alle ideeen met kransen op mijn blog vind je onder het label Krans.



9 opmerkingen:

  1. O wat een leuke kransen laat je zien!
    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, Jeanet, Geef me een mandje met heel veel tijd en ik maak ze allemaal, zo leuk zijn ze! Bedankt weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O HELP! Hoeveel deuren heb ik??? Ze zijn allemaal zóó leuk, bedankt voor de links,
    fijne dag
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supermooie kransen. Vooral die laatste vind ik mooi. Zaten er maar meer uren in een dag, en meer dagen in een week, want ik kom gewoon niet toe aan alles wat ik zou willen haken en maken. Deze komen sowieso op mijn To do-list. Een hele fijne woensdag gewenst.

    lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk Jeanet...ik weet nu wat mijn volgende project wordt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke blog, wat een inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die met de pompoms is érg leuk! Wel erg veel werk denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allemaal erg leuk. ben dol op kransen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke kransen! die met de schaapjes is echt enig! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...