Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 9 november 2014

Twijfel...

O jongens, wat twijfel ik toch...
Welk projectje zal ik nu eens opstarten?
Ik wil veel te veel, te snel. Alles uitproberen, alles laten zien, alles maken. Soms word ik helemaal gek van mezelf. Er zijn een paar nieuwe garens die ik zo graag uit wil proberen. Mooie voorbeelden maken, zodat je in de winkel kan zien en voelen wat je met de garens kan dóen. Maar even niet meer zo'n grote deken, want in mijn tempo duurt het toch even voor het klaar is. Hoewel ik elke dag met bolletjes in de weer ben, maak ik overdag natuurlijk geen brei- en haakmeters. En de handwerkmiddag van a.s. zaterdag - waar ik heel erg naar uitkijk - vergt ook nog wel wat organisatie....


Hiermee wil ik zo graag aan de slag. Maar dit wordt zeker geen klein projectje... De prachtige wollen garens van Aade vragen om iets moois. Ik blog er alvast maar eens over. Ter inspiratie...

Deze omslag doek was de eerste kennismaking met dit garen, hij staat al héél lang in mijn favorieten bij Ravelry. Ik was gelijk òm. Dit prachtige garen zou ik heel graag in mijn assortiment opnemen en nu is het zover! :-)

Foto/omslagdoek: Rabelry - Larisa.

Het patroon kun je kopen op Ravelry onder de naam Stripe Study Shawl van Veera Välimäki. Het patroon is Engels. De sjaal is asymetrisch en helemaal gebreid in ribbelsteek. En het garen hebben we nu ook in de winkel :-)

Op Ravelry zie je meer dan 4000 varianten van breisters van over de hele wereld - hoe leuk is dat! 


De strengen van Aade wol zijn allemaal iets anders van gewicht - dus ook allemaal iets anders geprijsd. Kom je kijken naar dit prachtige garen? 

En staat a.s. zaterdag al in je agenda? Van harte welkom op onze Handwerkmiddag! Neem je handwerkjes mee ter inspiratie van iederen?


3 opmerkingen:

  1. wow dat regenboogeffect, prachtig (is het echt wol?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch jammer dat je zo ver weg woont. Ik was gegarandeerd klant bij je.
    Prachtige dingen zijn er te zien op je blog. Ik geniet er steeds weer van!
    Bedankt, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar zeker als je net weer een project hebt afgerond. Wat een prachtig garen is dat

    BeantwoordenVerwijderen