Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 18 november 2014

Polsmofjes

Nou nou, ik heb een beetje last van "the days after" geloof ik. Ik kom niet zo op gang, ik kom overal nog dingen tegen die nodig opgeruimd moeten worden na zaterdag, ik struikel nog over de klapstoeltjes, en tot overmaat van ramp besloot Ali dat het tijd was voor een nieuwe TV. Nu was dat niet voor zijn tijd, we hadden nog een loodzwaar megabeeldbuis-ding, zo een waar je kamer een halve meter kleiner door lijkt/wordt. En zolang het ding het nog deed - geen nieuwe! Maar de laatste tijd kwamen de kuren, eerst het beeld stil - dan geluid weg - en het eindigde in zwart. Een flinke klap hielp niet meer, dus....

We besloten om wat dingen te veranderen in het huis....... o, waar begon ik aan! Kasten verplaatsen betekent dat ze eerst leeg moeten. En wat je dan tegenkomt....allemaal door mij daar neergelegd, ingepropt, weggestopt. Een soort mini-verhuizing. Bij elke foto even stilstaan - o wat gaat de tijd toch snel - kindertekeningen bewonderen, moederdagknutsels die de rommelkast niet overleefden, o, dáár lag die zonnebril....

Afijn, de klus is geklaard, alles geïnstalleerd, teruggeplaatst. Iedereen blij, maar nu eindelijk nog even bloggen. Ik beloof dat ik vanaf nu weer trouw bij blijf!

Fingerless Gloves

Deze prachtige polswarmers vind je terug op het blog van Crejjtion, Je kunt het patroon daar terugvinden in het Nederlands en Engels, met uitgebreide instructies. De polswarmers zijn gehaakt van Invicta (effen sokkenwol) van Scheepjes met naald 3.

Fingerless Gloves Fingerless Gloves



3 opmerkingen:

  1. Fijn dat de 'verbouwing' voorbij is, nu mag je genieten! (en nu maar hopen dat je alles nog terug kunt vinden ;-)
    Dank voor de tips van de polsmofjes, wat zijn ze mooi, ik ga het proberen.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aj Jeanet, wat komt er altijd veel boven water als je je kasten aanpakt ;) Hopelijk ben je inmiddels weer een beetje op orde!! De polsmofjes vind ik schitterend, wat een juweeltjes!!! Dank je wel weer voor het mooie patroontje! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh deze zijn super leuk..ook te doen voor een beginnend breister???

    BeantwoordenVerwijderen