Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 november 2014

Overpeinzingen....

Vandaag heb ik wat lopen peinzen en mijmeren over het schrijven van mijn blog. Al een aantal jaren schrijf ik vrijwel dagelijks iets over handwerken en probeer iedereen weer aan de haak- of breinaald te krijgen. Toen ik begon had ik zelf het fenomeen blog net ontdekt en wát een ideeën kwam ik tegen. Er zijn nu ontelbare blogs (en sommige schrijvers zijn al lang weer gestopt), het o-zo-vluchtige facebook kwam erbij (en de bijzondere, intrigerende wereld van besloten facebook-groepen), pinterest-met-plaatjes. Twitter en Instagram heb ik lekker links laten liggen.

Door het schrijven van mijn blog heb ik hele bijzondere, lieve mensen leren kennen, vriendschappen zijn ontstaan! In het écht, maar ook digitaal. Ik heb inspiratie gekregen, en naar ik hoop ook inspiratie doorgegeven. Als iemand in de winkel komt en vertelt dat ze iets door een link op mijn blog heeft gemaakt, is mijn dag al goed! Maar...... wat levert het mij nou financieel op? Elke dag minstens een half uur bezig met schrijven en zoeken, en mínstens een half uur (maar veel, veel vaker langer) het beantwoorden van mailtjes, vragen, telefoontjes. Nu ben ik al wel zover dat ik niet meer antwoord op vragen als "ik heb bij Wibra wol gekocht maar hoeveel steken moet ik opzetten voor een poncho maat 128" (écht waar!!).

Gelukkig kreeg ik er klanten bij, sommigen van ver - een keertje op vakantie in Zeeland. Sommigen van dichtbij ("nooit geweten dat er een handwerkwinkel in Arnemuiden zat"). Sommigen heel trouw, die vaak per mail bestellen.
Maar vanmiddag berekenden we even: als iedereen per bezoekje aan mijn blog een cent zou betalen.... (een cent is dat lastige muntje dat je uit je portemonnee gooit omdat je er toch niets voor kan kopen)................


.................. dan kon ik een ruim salaris verdienen!!! (Ongelooflijk, maar dan had ik een beter inkomen dan nu!) Al die mensen die elke dag kijken - en dat zijn er zoveel) zouden dan € 3,65 per jaar kwijt zijn voor minstens 365 ideeën. Je koopt nog geen leuk handwerkblad voor die prijs en dan maak je daar zeker geen 365 dingen uit. Tja........ maar zo werkt een blog niet.

Ik blijf het moeilijk vinden - creativiteit en commercie (vies woord), en dat in combinatie met mijn persoonlijkheid (want dat is het probleem natuurlijk). Reclame toevoegen op mijn blog vind ik drie keer niks. Ik hoef geen banners van Wehkamp, Zalando of een andere handwerksite (hoewel collega's - ook concurrenten natuurlijk) op mijn blog. Ik blijf peinzen over een professionele blij-dat-ik-brei-webshop, maar uit ervaring weet ik hoeveel tijd en geld dat kost. Laat ik van beide nu niet zoveel hebben. Een webshop heeft bovendien veel voorraad nodig, en voorraad kost... yep! :-)

Dus - lieve lezers. Ik ga gewoon maar door zoals ik nu bezig ben. Ik mag graag wat doorgeven, het geeft voldoening. Wil je wat bestellen? Dan mail je even of kijk bij Tikkeltje Zeeuws. Zoek je nog een leuk handwerkcadeautje voor iemand, denk eens aan mijn toko :-)

En om niet helemaal in mineur te eindigen - hierweer een ideetje, dit lukt nog voor Sinterklaas!

Ook zoveel snoertjes in huis die op elkaar lijken? Met een uniek gehaakt jasje haal je ze prima uit elkaar en het staat nog hip ook!


Je vind het idee terug op Through the loops. Geen ruzie meer over de snoertjes! Past ook prima rond kwetsbare snoertjes van oordopjes:

Groovy headphones
(foto: Knitty Attitude)



35 opmerkingen:

  1. Inderdaad Jeanet, het www opent vele horizonten (of hoe schrijf je dat) voor iedereen. Ik denk ook af en toe, "moet ik nog gaan verder bloggen, niemand reageert nog op mijn berichten".
    Soms reageer ik zelf op menig blogjes, waar ook veel, heel veel tijd in kruipt. Dat maakt het bloggen juist zo leuk. Ik kom ook heel veel bij je kijken, zonder te reageren, de foto's inspireren me meestal, maar de tijd ontbreekt om alles, of toch veel te 'willen' maken, hé!
    Nog een fijne blog avond, of neen, ik ga haken!
    groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben één van die velen die iedere dag even komen kijken op je blog. Als ik ooit in Arnemuiden kom zal ik zeer zeker naar je winkel komen, en vast meer uitgeven dan € 3,65 :-) Maar om eventjes langs te wippen woon ik te ver weg. Ik brei graag en veel, koop mijn wol bij een 'echte' wolzaak (Wollstreet in Sittard, prachtige zaak!) en nooit bij Action of Wbra. Ik zou zeggen: ga door met bloggen zolang het je voldoening geeft, en in de wetenschap dat velen leuk en fijn vinden wat je schrijft! Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve jeanet.....ik heb ook wel eens zitten peinzen wat een tijd jij steekt in het vinden van al die leuke originele bijzondere brei en haak patronen .....ja..het is liefdewerk/oud papier..........maar ik ..in oostenrijk..ben zo blij met je blog/je winkeltje en met jou!!klingt misschien een beetje theatraal maar echt recht uit mijn hart.......jij en je verzinsels verrijken mijn leven..........(zo !!! steek die maar in je zak!!!!)je fan uit oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daarom had ik dit jaar, als dank voor al je blogs, als goed voornemen om een keertje bij je te bestellen. Bestelling gedaan. Misschien dat andere bloglezers het als goed voornemen voor 2015 kunnen nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk ook elke dag even en kom vaak leuke ideeën tegen.
    Binnenkort wil ik in je winkel komen sjoppen en ik zal dan € 3.65 extra afrekenen! Kan ik je toch weer een jaar volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me je overpeinzingen helemaal voorstellen, met mijn veelgelezen en inspirerende blog heb ik dat regelmatig precies hetzelfde, als ik een boek aan prijs verkoopt de winkel er minstens 200 van,( echt waar! ) en wat schiet ik er mee op? behalve dat heel veel mensen enorm geïnspireerd raken door mijn blog? Moeilijk dilemma, want wat je zegt, reclame op een blog vind ik ook niets, dus tja, maar gewoon doorgaan zolang het leuk blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw dagelijkse 'verhaaltje' is zo leuk om te lezen! Inderdaad jammer dat het jou financieel praktisch niks oplevert. Maar de inspiratie die je ons geeft is onbetaalbaar. Bedankt! (mochten we weer eens in Zeeland op vakantie gaan, hoop ik dat we Arnemuiden weer aan kunnen doen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik ben een dagelijkse kijker. En sindsdien koop ik mijn wol alleen nog bij haakwinkels. Dank je wel voor de dagelijkse inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met haakwinkels bedoel ik wolwinkels.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Jeanet ik snap je mijmeringen zo goed en heb ze ook regelmatig.
    Met dat verschil dat ik er mijn boterham niet van hoef te besmeren.
    We hebben gewoon een passie voor handwerken en willen dat graag
    delen.
    Ik heb wel eens zitten denken aan zo'n donate knop op mijn blog.
    Dan kunnen we onze ideeën/patronen gratis de wereld in sturen en kunnen mensen
    iets geven wat ze er voor over hebben :)
    Of zijn wij Nederlanders daar te nuchter voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee, zo'n knop.
    1 cent per dag is toch niet teveel voor zoveel inspiratie en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jeanet, begrijp je volkomen, het bloggen vraagt soms teveel energie en tijd die je al niet zoveel hebt en dan vraag je je af of het dat waard is? Ook ik stel me soms die vraag en momenteel is het hier door de gezondheidsproblemen van mijn man ook op een lager pitje, maar zelfs in deze moeilijke tijden ben ik toch blij dat ik blog omdat je er toch ook veel steun en leuke reacties krijgt. Net wat je zegt, je sluit er ook hele leuke vriendschappen door, soms enkel digitaal, maar toch de moeite waard. Het delen van dingen is toch ook belangrijk denk ik dan en geld is ook niet alles.
    Heel fel bedankt voor je toffe tips elke keer weer, ik apprecieer ze echt wel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor de inspiratie. Mijn moeder liet zich ontvallen dat ze wel weer wilde haken en ik heb haar o.a. doorverwezen naar je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve jeanet . Lezen doe ik iedere dag. Reageren niet zo vaak. Ook ben ik al eens in je winkel geweest. En heb via mail besteld. Dit is mijn voorstel. Geef je bankrekening nummer door. Ik betaal met liefde voor je blog. Als je een gewoon patroon besteld ben je ook zo 4 euro kwijt. Dan mag jij dat ook wel hebben voor 1 jaar bloggen. Ga vooral door. Groetjes Clasien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook getwijfeld of ik reclamebanners op mijn blog zou doen. Ik heb het nu wel, sinds februari of zo. Het is nog niet zo dat ik er rijk van word, er zal eerst 70 euro moeten staan voordat het uitbetaald wordt en ik denk dat ik dit nog niet haal in dit jaar. Het maakt ook niet uit, maar het is wel leuk dat ik dan straks een keer iets verdiend heb met de blog. Jij hebt vast een heel groot aantal bezoekers per dag. Als een deel daarvan even op zo'n advertentie klikt, dan krijg jij je cent per dag. Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het is een overweging waard. Op zich maak je zelf ook vaak reclame, voor je eigen producten en voor garens en voor leuke blogs en dergelijke. Dat is toch alleen maar prima? Ik hoop in ieder geval nog heel lang inspiratie bij je te vinden, ik geniet erg van je blog.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Jeanet, ook ik geniet van je blog. Ik kom niet elke dag kijken, maar spaar het soms een tijdje op en dan lees ik je blog als een tijdschrift. Helaas woon ik te ver uit je buurt om even bij je binnen te wippen. Al twee keer zou ik met mijn man een weekendje naar Zeeland met daarin een bezoek aan Arnemuiden en jouw winkel. Alsof de duvel er mee speelde konden we allebei de keren annuleren omdat mijn man weer hartklachten kreeg. Het gaat nu al lang goed met hem, maar ik durf niet meer te boeken. Het is de goden verzoeken, Maar als we gaan kom ik zeker bij je langs. Het handwerken staat nu op een heel laag pitje omdat ik moet afstuderen, maar als dat klaar is dan ga ik weer fijn handwerken en iets bij je bestellen.
    Misschien moet je overwegen om alleen advertenties te plaatsen van bedrijven die bij jou passen. Teunie van het blog Eenvoudig leven doet dat ook, dan krijg je er toch nog wat voor terug! Hartelijke groet uit Amsterdam, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik begrijp je heel goed hoor, maar is het echt wel zo dat het je financieel niets oplevert? Ik lees toch heel regelmatig dat je bezoekers krijgt, die je hebben gevonden via je blog. Zonder je blog zouden deze klanten niet van je bestaan hebben geweten, en je winkel niet hebben bezocht. En zonder je blog zouden anderen nooit een bestelling bij je hebben geplaatst, omdat ze niet wisten dat jij garens verkoopt. Dus misschien levert het schrijven van je blogs je toch wel financieel voordeel op. Maar het allerbelangrijkste blijft toch, dat je er zelf plezier in moet hebben! Zolang je het leuk vindt, moet je lekker blijven bloggen, als je er zelf geen plezier meer uit haalt, is het verstandig om er mee te stoppen, of minder vaak te schrijven of zoiets. Maar ik hoop (voor jou en ook voor mij als lezer) dat je er nog heel lang, heel veel plezier in blijft houden!
    Succes met de zaken!
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anja, ik schrijf niet dat het me financieel niets oplevert (lees nog maar even na), maar of de verhouding nog wel klopt. Het schrijven en zoeken kost veel tijd, en ik geef veel ideeën weg. Soms zou ik willen dat ik duidelijk kon maken hoe ingewikkeld het soms is om een toko als de onze echt zo rendabel te maken dat er een gezin van kan leven. Handwerken is mijn passie, daarom blijf ik schrijven. Maar er zijn dagen zoals vandaag, waarop ik wenste dat ik wat onbezorgder kon leven.
    Plezier in handwerken blijf ik altijd houden - dus gewoon lekker blijven lezen!
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon zo door blijven gaan! Jouw blog is van mijn favorieten als het gaat om inspiratie! Ik reageer eigenlijk nooit, een kwestie van principe om geen onzinnige reacties te geven, en daarnaast ook een beetje een kwestie van tijd .... Maar dit wil ik je graag even meegeven .... Als je winkel niet zo ver weg was was ik vast al eens langs gekomen .... ;-). Groet, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je mag van mij gerust reclame op je blog zetten hoor ! . Ik gun je graag wat extra's.
    Jou lezen is altijd genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jeanet,
    Ook last van blogblues...komt bekend voor.
    Ik ben blij dat je door gaat. Ik lees
    graag je leuke berichtjes, en haal er
    ook veel inspiratie uit.
    En nog veel leuker ik heb al 2 keer bij je in het zonnetje gestaan.
    En ik kom zeker nog een keer naar je winkeltje hoor.
    En die advertenties ik pen pas gezwicht en handwerkzaken die kun je uitsluiten...en met zoveel bezoekers toch een leuk exraatje.
    Groetjes,
    Chrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tja, het allerbelangrijkste is dat je er voor jezelf voldoening uit blijft halen. Als het moeten wordt, is er weer een moment van overpeinzingen nodig. Alvast fijn weekend.
    Ik ga nog even genieten van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi jeanet, Ik hoop dat je nog lang doorgaat. Je inspireert me enorm. Maar ik geloof zeker dat het veel werk is. Ik zou het niet erg vinden als je reclame op je site zette.
    Maar ik denk toch dat je door je website wel veel bekendheid krijgt. en daardoor meer bezoek in je winkel en van je workshops. Ik heb zelf ook al eens unicat bij je gekocht. Als je geen website had gehad, had ik niet eens van het bestaan van unicat af geweten. Maar ik begrijp je frustraties als je weer eens een vraag krijgt over wibrawol. Wij hebben ook een eigen zaak en er gaat veel tijd zitten in offertes maken die later niet doorgaan. Dat is frustrerend,
    Limburg is wat ver om naar je winkel te komen maar als ik ooit eens in zeeland kom, kom ik zeker langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkig had ik al eens besteld, dus ik heb je rekeningnummer. En ik heb het gewoon gedaan, ik heb 4 euro overgemaakt (er moet tenslotte nog inkomstenbelasting af!). 4 euro richt niet veel uit, maar ik hoop dat meer mensen dit willen doen. Je steekt er zoveel tijd in, voor mij verdien je het! En wat Jellina zegt, zo'n knop, ik zou zeker nagaan of dit zo te maken is (ook voor Jellina zelf). Het lijkt mij reëel dat je een bijdrage geeft als je een patroon van iemand gebruikt.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Jeanet,
    Ook voor mij geldt dat je iets te ver weg woont (mijn man komt wel eens in Arnemuiden voor zijn werk, maar zelfs tranen van mij hebben hem nog niet tot een bezoek aan jouw winkel kunnen overhalen... voor de rest is het een lieverd...).

    Maar wat ik wel eens heb gezien op een blog: een donatie-knop. Net wat je zegt, 365 originele handwerkideeën, waar kun je dat nu vinden?
    En als ik jou, zeg, 2 euro doneer, eens per half jaar, dan vind ik dat een prima ruil voor jouw mooie, enthousiaste blog. En iedereen kan doneren wat en wanneer 'ie wil.
    Ik heb gekeken naar Paypal, daar vond ik wel wat, maar dat was bedoeld voor goede doelen - en jij bent een professional die er hard voor werkt. Zou http://www.paytor.com/ iets kunnen zijn?

    Succes met je overpeinzingen en hopelijk leveren ze je iets op!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Jeanet, ik ben zo'n regelmatige bezoeker. En helaas woon ik te ver weg om even binnen te wippen in de winkel. Je staat wel op mijn lijstje voor als we in Zeeland zijn.
    Via de mail heb ik vorig jaar de wol voor de Sonnensegel-sjaal besteld. Dat is goed bevallen. Wat was dat heerlijke wol en wat heb ik een plezier van die sjaal.
    Ik vind het heerlijk dat je blogt over allerlei patronen en waar je ze kunt krijgen (betaald of gratis). En zou het een groot gemis vinden als je stopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Al een tijdje speelt wat je schrijft mij ook geregeld door het hoofd. Niet voor mezelf, maar voor jou. In feite lever jij op jaarbasis een handwerktijdschrift voor je volgers/lezers. Hoe normaal is het om voor een tijdschrift te betalen!!! Volgens mij zouden veel van je lezers zich er juist heel goed bij voelen om vis zo'n donate-button iets terug te doen voor het plezier en de inspiratie die we krijgen van jouw blog.
    Ik zeg DOEN!!!!!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Voor mij mag je ook een donatiebutton plaatsen hoor en reklame mag ook. Ik kijk ook elke dag en iknweet zeker dat ook anderen gewoon af en roe op die donatieknop zullen klikken DOEN.....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oproep aan alle lezers van dit blog
    Bezorg Jeanet een fijne decembermaand en een goed begin van 2015.
    Als we nu een kaartje kopen en met een briefje van € 5,00 in een gesloten enveloppe sturen naar p/a Atelier Jaffari
    Markt 1
    4341 EP Arnemuiden
    Dan heeft Jeanet een goede decembermaand en kan ze in 2015 een webshop laten bouwen. Digitale steun is waardevol, maar je gezin kan er niet van leven.
    Denk je "Niets voor niets" bestel dan nu een mooie bol wol bij haar. Daar heb je zelf en heeft zij plezier van. Langskomen als je ooit in Zeeland op vakantie gaat, is een mooi voornemen, van mezelf weet ik dat het daar dan niet van komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Jeanet, jouw dankdag=overpeinzingen hebben me wel aan het denken gezet, want dag in-dag uit kunnen wij profiteren van jouw tips, want de alfabetische verzameling helemaal onderaan je blog geeft altijd wel een voorbeeld van iets wat je zoekt. Afgezien van alle tips nog die we dagelijks van je krijgen en waar je verwijst naar aan anderen te betalen patronen We zijn allemaal geabonneerd op krant, internet enz. waar we vanzelfsprekend voor betalen. Dus is het helemaal niet zo'n gek idee aan jou iets over te maken bij gebruik van jouw gegevens.
    Wij kunnen je niet een langere dag of week geven, jouw tijd niet aanvullen, maar op een andere manier kunnen wij best onze waardering voor jou laten merken!
    Je winkel ligt inderdaad wat "uit de slinger" maar ik ben nu een paar keer bij je geweest en ik vind het een uitje, hoewel ik een behoorlijke tijd onderweg ben om in Arnemuiden te komen. Om half 9 met de bus naar Leiden, als de bus geen vertraging heeft om 9.05 in de trein, maar dan zonder overstap naar A. waar elk half uur een trein stopt. Ik heb altijd een ereader in mijn tas, maar er is buiten zoveel te zien dat ik aan lezen niet toekom. En waar je bij de Moerdijk naast de rijksweg rijdt ben ik altijd weer blij niet in de auto te stressen, maar relaxed mijn gedachten te kunnen laten gaan. Mijn dalurenkaart+vrij reizen wordt in elk geval richting Zeeland goed benut. Ik hoop dat je het bloggen kunt volhouden, maar denk in de eerste plaats aan jezelf en je gezin, want die wisselwerkig houdt jou aan de gang. O ja, en ik moet je nog steeds zeggen dat ik jouw ode aan je jarige moeder geweldig vond.
    groet
    Arga

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een verrassend slot heeft je bericht. Ik had verwacht dat je een verandering zou doorvoeren, maar dat doe je toch maar niet.

    Ik lees met veel plezier je berichtjes en je moet doen waar je voldoening uit haalt. Maar, en neem me niet kwalijk dat ik het zeg, om eerlijk te zijn denk ik wel vaak dat je het te druk hebt. Bijna al je berichtjes, hoe enthousiast je ook blijft (!), gaan over hoe druk je het hebt, hoe moe je bent, hoeveel werk je nog heb liggen. Mijn hart gaan dan naar je uit.
    Echt, als je nog maar 5 dagen zou bloggen ipv 7, dan zou het nog genoeg zijn. Jouw blog is tot de nok gevuld met de meest schitterende ideeën, waar elke lezer nog tot in lengte van dagen genoeg aan heeft. Dus van mij mag je best wel een paar blogloze dagen invoeren. Ik zal je blog niet minder waarderen. Dan heb jij maar zo - minstens --twee uur winst behaald in twee dagen. Tijd is kostbaar, net als gezondheid en gezin en familie.

    Als je reclamebanners op je blog zou zetten, zou niemand daar aanstoot aan (mogen) nemen. Een tijdschrift bevat tenslotte ook reclame en voor een tijdschrift betaal je en jouw blog is gratis. Er zijn bloggers die met hun banners 500 euro per maand verdienen, dus misschien toch het overwegen waard?

    Het is een prachtig streven om mensen aan de brei en haak te krijgen, maar zoals je zelf ook wel eens gezegd hebt 'de kachel moet wel roken'. Helemaal liefdewerk oud papier hoeft het toch niet te zijn? Zo erg is het toch niet als er wat tegenover staat?

    Ik zou zeggen...tot OVERmorgen dan maar ;-)

    Hartelijke groet,
    Anita
    (anita's dagboek)


    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik merkte ook dat het bloggen bij mij op een laag pitje was komen te staan , ik plaatste bijna niet meer ,maar pikte wel de leuke blogs er uit, waaronder jouw blog ....
    Heb vandaag toch besloten wat vaker te gaan bloggen...jouw blog is en blijft een inspiratiebron ...
    Ik heb al vaak gedacht om een bezoekje aan jouw winkel te brengen, maar de afstand is wat groot voor mij, maar ach wie weet komt het er toch nog wel eens van ...


    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  33. goedemorgen, regelmatig kjik ik ook op je blog, zoals zovelen, reageer zelden (shame on me), want ben geen grote prater, maar haal hier veel inspiratie uit en heb al dikwijls jouw blog vernoemd aan anderen die meer breien dan ik.. het blijft een heel leuke blog, maar verdient misschien niets voor jou, maar je maakt heel veel mensen blij en gelukkig, is toch ook iets he, en ik moet toegeven, had je een webwinkel had ik al lang wol gekocht... je winkel is te ver weg voor mij, woon in belgië... en om zomaar te bestellen als je niet weet wat je juist verkoopt vind ik moeilijk, omdat de verzendkosten dan te hoog oplopen voor vb 1 bol unicat... bedankt voor alle inspiratie en hopelijk doe je nog lang verder... groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Jeanet,

    ik heb je blog nu eerst voor een paar dagen gevonden. Ik ben via...hm...weet ik niet meer..jammer...hier na toe gekomen en ik ben graag gebleven:-).

    ZO veel inspiratie al in de laatste daagen!

    En ja, ik weet wat het bedoelt een blog te schrijven (ik ben 2006 ermee begonnen...maar nu doe ik het niet meer zo vaak), en ook ik weet van al die vragen van die mensen, die graag alles willen weten;-).

    Ik weet niet wie het problem optelossen is...maar ik (en ik denk vele anderen mensen ook) zal graag voor al die Inspiratie 3,65€/jaar betalen...maar wie doe je dat...toegang naar je blog met registratie of ze?

    Prachtig ook al die workshops in je winkel...fair isle...dat was echt best voor mij gewest...maar jammer, van uit duitsland een beetje veer weg om te rijden:-(.
    Maar als ik eens in de buurt bij jullie ben, dann zal ik in iedere geval langs de winkel kommen en mijn 3,65€ in een doosje doen:-).

    In iedere geval...fantastisch werk...iedere dag, dat zal ik je even laaten weten!!!

    Groetjes van net over de grens bij Nijmegen

    Uschi

    P.S.: Ik hoop mijn nederlands is een beetje te verstaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb al vaker een verzuchting van je gelezen. Ik zie ook een dilemma: doorgaan met je passie én er wat (meer) aan overhouden. Want jij stopt héél veel tijd, energie en creativiteit in je blog. En ja, daarop reageren mensen (kost tijd). Hoe dit nu uit te nutten?
    Ik weet niet welke studierichting je kinderen doen maar een student kan er een afstudeeronderzoek van jouw "dilemma" maken.... Juist de vragen die jij jezelf stelt zijn te vertalen in concrete onderzoeksonderwerpen. Mss zijn eigen kinderen te dichtbij: dan hoop ik dat mijn tip andere (ouders van) studenten inspireert.
    Een webwinkel? Idem dito.
    Ik hoop nl dat jij wel de kracht krijgt om door te gaan met je fantastische blog.

    BeantwoordenVerwijderen