Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 2 november 2014

Kleurrijk!

Als je veel restjes hebt van dezelfde dikte, dan is dit echt iets voor jou. En als je die restjes niet hebt is deze sjaal eigenlijk een reden om heel veel restjes te gaan maken :-)

(foto: Froukje)

(Foto: Dibadu)

Het patroon Colourwork Crescent (Engels) van Kieran Foley kun je kopen via Ravelry. Je hebt zo'n 15-20 verschillende kleurtjes nodig in kleine hoeveelheden en er zijn heel veel verschillende technieken in deze sjaal gebruikt. Niet een patroontje wat je even uit je hoofd doet, maar wel schitterend resulaat. Op Ravelry kun je (als je ingelogd bent) wel 80 verschillende varianten zien, geweldig om te zien wat verschillende kleuren doen!


Foto: Izi



Deze laatste is van Ans en hangt bij ons in de winkel, hij is gemaakt van heel veel restjes sokkenwol.
En we hebben heel veel kleurtjes sokkenwol, mocht je die aan willen vullen :-)

8 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder om onverwacht en onoverlegd zomaar je eigen sjaal op deze blog tegen te komen! Ik beschouw het als compliment...! In mijn sjaal zitten niet ongeveer 20 maar meer dan 100 verschillende kleurtjes wol verwerkt. Ook in de andere sjaals die gebreid zijn is de indicatie 20 kleurtjes echt onjuist...: het aantal gebruikte kleuren is minstens 50 en in mijn geval als gezegd dus meer dan 100.

    Dit gezegd hebbende: ik geniet al jaren van je blog, dus hoop er ook nog heel veel jaren meer van te genieten...

    Vriendelijke groet,
    Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een compliment :-) Ik vind de sjaal schitterend, zeker door al die verschillende kleuren. (Overigens is het nieuwe patroon ook weer zo mooi, doe je daar ook aan mee?)

      Verwijderen
    2. Een beetje overleg kan idd. geen kwaad, Froukje. Ravelry neemt ook niet altijd genoegen met complimentjes... Gelukkig is je prachtige sjaal alle complimenten helemaal waard!

      Verwijderen
  2. Complimenten voor Froukje, wat een gezellige sjaal is dat; heb je "restjes" gekocht of heb je echt uit voorraad gewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn stuk voor stuk echt prachtig, wat een kunstwerken...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, zou het ook willen maken, maar een Engels patroon vind ik lastig. Wie weet of dit patroon ook in het Nederlands te vinden is? BVD M-P

    BeantwoordenVerwijderen