Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 24 november 2014

Keep Calm...

Goedemorgen! In het uurtje tussen twee wek-momentjes voor de kids kan ik mooi al even bloggen. Het belooft weer een volle dag te worden - het is tenslotte maandag :-)
En ergens tussendoor moeten er ook wat cadeautjes binnen worden gehaald, want het gaat wel opschieten - Sint is tenslotte al in het land. Mocht je nog wat tijd over hebben, dan kun je misschien nog wel een zelfgemaakt cadeautje haken. Dit patroon is makkelijk en snel:


Deze kol vond ik bij Lanas & Hilos, makkelijk aan te passen aan je wensen: lengte, hoogte en garens kun je eindeloos variëren. 


Het steekje dat gebruikt wordt is hetzelfde steekje als het Zachte dekentje van Jellina. Je vindt een uitleg/schema bij Haken en Meer. Let op dat je de eerste rij lossen met een grotere haaknaald haakt, of erg los haakt. De opzetrand van lossen is niet flexibel of rekbaar. Daarom zou je dit eens moeten proberen: een opzet van stokjes zónder eerst lossen te moeten haken! Bekijk het filmpje en oefen eens. Vanaf nu heb je een rekbare opzet :-)



Werk ze, allemaal vandaag! En niet vergeten:

Keep Calm Crochet ❥ 4U // hf http://www.pinterest.com/hilariafina/

3 opmerkingen:

  1. Wow, mooi zeg! Heel eenvoudig maar juist daardoor prachtig! Ik zie weer volop mogelijkheden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi en eenvoudig....mmmm....eens kijken hoeveel loops ik heb...zou er nog één bij kunnen?
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vind ik dat vest mooi en de col natuurlijk ook , groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen